Το άλλο 50%

Σεναριογράφοι

Σεναριογράφος 1 ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Σεναριογράφος 2 ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ

Στοιχεία Σεναρίου

Τίτλος στα αγγλικά
the other 50%
Έτος συγγραφής Αριθμός σελίδων Υπολογιζόμενη διάρκεια Κατηγορία Είδος
2008 5 5' Μυθοπλασία Δράμα

Σύνοψη

Συνοψη Η Μαρίνα, μια νεαρή ανάπηρη γυναίκα συμμετέχει σε μια τηλεδιάσκεψη, στη διάρκεια της οποίας, συνομιλεί με τον Τζων, έναν έγχρωμο φοιτητή. Ο ‘δαίμων’ του διαδικτύου όμως τους εμποδίζει να δουν τις οπτικές ‘κοινωνικές’ τους ιδιαιτερότητες. (έγχρωμος, ανάπηρη). Στο ραντεβού που αργότερα κανονίζουν αναγνωρίζονται, εκπλήσσονται και απομακρύνονται τρομοκρατημένοι από το ‘κοινωνικά’ και φυλετικά, άγνωστο που συναντούν και αρνούνται να αποδεχτούν.

Περίληψη

Το άλλο 50% Η Μαρίνα μια γοητευτική ανάπηρη γυναίκα διδάσκει σε εξ αποστάσεως προγράμματα του πανεπιστήμιου σχετικά με την έννοια της διαφορετικότητας και του κοινωνικού ρατσισμού. Ζει με τη χήρα καταπιεστική μητέρα της η οποία αρνείται να δεχτεί το γεγονός ότι παρά την αναπηρία της η Μαρίνα διεκδικεί το δικαίωμα να ζει με το δικό της τρόπο σε αντίθεση με τα κοινωνικά στερεότυπα και τις προκαταλήψεις. Οι συγκρούσεις τους είναι καθημερινές και περιλαμβάνουν εκατέρων στοιχειά έντονης λεκτικής βίας. Η Μαρίνα αγνοεί επιδεικτικά τα σχόλια της μητέρας της και συνεχίζει να αναζητεί το σύντροφο που θα εστιάσει σε εκείνη και όχι στην αναπηρία της. Ο Τζων κατάγεται από το Μαρόκο σπουδάζει στην Ελλάδα αναζητώντας καλύτερη τύχη. Έχει γίνει πολλές φορές αποδέκτης ρατσιστικών σχολίων για το χρώμα του, το αντιμετωπίσει όμως ήρεμα γιατί πιστεύει ότι η έλλειψη παιδείας οδηγεί τους ανθρώπους σε ρατσιστικές συμπεριφορές. Σε μια ‘ιντερνετική΄ συνάντηση φοιτητών του προγράμματος για τη ΄΄διαφορετικοτητα΄΄ γνωρίζει και γοητεύεται από τη Μαρίνα. Όμως από σύμπτωση και οι δύο δεν βλέπουν το σύνολο αλλά το συμπληρώνουν με την φαντασία τους. Η Μαρίνα νομίζει ότι την ερώτηση που έκανε ο Τζων την έκανε ένας άλλος σπουδαστής και ο Τζων, λόγω καθυστέρησης δεν οίδε ότι η Μαρίνα καθόταν σε αναπηρικό καροτσάκι. Το βράδυ της ιδίας ημέρας στο ε μαιλ της, η Μαρίνα βρίσκει μια πρόσκληση από το Τζων να συναντηθούν λέγοντας της ,ότι έχουν πολλά κοινά να συζητήσουν. Εκείνη δέχεται και τηλεφωνεί με χαρά στη φίλη της να της το ανακοινώσει. ΄΄ έχει δει το αμαξιδιο? Ρωτά η φίλη της.. -Και βέβαια στραβός είναι….ασε θα σου πω το βράδυ τι εγινε…΄΄ Η Μαρίνα ετοιμάζεται ενώ η μητέρα της αρχίζει τα κακεντρεχή σχόλια. ‘’πως ντύθηκες ετσι….σα τοσουλάκι μοιάζεις κλπ. ‘ Από μένα εξαρτάσαι..μη το ξεχνάς αυτό…’’ της φωνάζει η μητέρα της καθώς απομακρύνεται. Απόγευμα στο σημείο συνάντησης, η Μαρίνα έχει ήδη φτάσει και κοιτάζει ανυπόμονα, τα λεπτά περνούν και τα πρώτα σημάδια απογοήτευσης σχηματίζονται στο πρόσωπό της. Ο Τζων βγαίνει τρέχοντας από τον σταθμό του θησείου και ψάχνει να βρει την Μαρίνα στην καφετέρια που έχουν συμφωνήσει, όμως δεν βλέπει καμία γυναίκα παρά μόνο μια... ανάπηρη. Πηγαίνει από την απέναντι πλευρά του δρόμου και περιμένει κρατώντας ένα λουλούδι, σκέψεις απόρριψης τον κατακλύζουν αλλά συνεχίζει να περιμένει. Η Μαρίνα έχοντας απογοητευτεί τηλεφωνεί στην φίλη της ενώ ετοιμάζεται να αποχωρήσει. Ο Τζων την πλησιάζει και την ρωτά αν είδε κάποιο κορίτσι σε αυτά τα τραπέζια, όμως η Μαρίνα που τηλεφωνεί και φυσικά λόγω της σύμπτωσης δεν περιμένει έγχρωμο, του λέει να φύγει, νομίζοντας ότι πουλάει λουλούδια. -‘Ε όχι και με μαύρο’ λέει στην φίλη της στο τηλέφωνο που της ρωτά τι συνέβη. Ο Τζων περνά πάλι απέναντι, ενώ εκείνη την ώρα ένα τουριστικό τρενάκι περνά ανάμεσα τους, καθώς σχηματίζονται τα κενά στο οπτικό του πεδίο, αναγνωρίζει ότι η γυναίκα απέναντι είναι η Μαρίνα, τον κυριεύει πανικός και κρύβεται πίσω από ένα περίπτερο περιμένοντας να φύγει. Η Μαρίνα φεύγει απογοητευμένη και ο Τζων πετάει το λουλούδι που προόριζε για αυτήν και φεύγει προς την αντίθετη κατεύθυνση. ¨Η ομοιότητα περνάει πάντα απαρατήρητη. Η διαφορετικότητα είναι που σοκάρει"...

Κείμενο προθέσεων σεναριογράφου

Η ομοιότητα περνάει πάντα απαρατήρητη. Η διαφορετικότητα είναι που σοκάρει"... Όμως παράλληλοι δρόμοι διαφορετικών ανθρώπων αν και φαινομενικά δε συναντιούνται ποτέ ΟΜΩΣ έχουν κοινό σημείο αναφοράς ή συχνά κοινά σημεία... αν αυτοί οι διαφορετικοί άνθρωποι συναντηθούν τότε………………. ΑΠΟΜAΚΡΥΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΗ ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ. Η κατασκευή του «άλλου» και η εδραίωση στην κοινωνία της εικόνας που επιδιώκουν όσοι κατασκευάζουν τον «άλλο» φαίνεται να έχουν έναν ιδιόμορφο διαπολιτισμικό χαρακτήρα. Η υπογράμμιση των «δικών» μας αρετών και η δαιμονοποίηση του «άλλου» παρατηρούνται σε όλες τις χώρες, χωρίς ωστόσο να εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό στην κάθε περίπτωση. Είναι, πάντως, άξιο απορίας ότι τα μέρη του δίπολου «εμείς» και οι «άλλοι» περιέχει τα ίδια βασικά χαρακτηριστικά, ανεξάρτητα από το ποιοι είναι οι συγκεκριμένοι «εμείς» και ποιοι οι «άλλοι». Με αφορμή την παραπάνω διαπίστωση –παρατήρηση αποφασίσαμε να γράψουμε το συγκεκριμένο σενάριο και δίνοντας μια διαφορετική οπτική-ερμηνεία στις έννοιες κοινωνικός-φυλετικός ρατσισμός. Ο καθρέφτης έχει πάντα δυο πρόσωπα. Αυτό που ο καθένας μας βλέπει τον τρομάζει ακόμα και αν υπάρχουν ομοιότητες. Η διαφορετικότητα περικλείει αντίρροπες φυσικές δυνάμεις τόσο ισχυρές που αποδυναμώνουν το στοιχειό του έρωτα και εστιάζουν στο όμοιο το οποίο ταυτόχρονα είναι και ΄΄διαφορετικο΄΄. Η άρνηση λοιπόν του ΄΄εαυτου΄΄ σηματοδοτεί και την αναμενόμενη άρνηση στη θεά του ΄΄διαφορετικου΄΄ άλλου.


Διαβάστε τo σενάριo

Το σενάριο δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Αν ενδιαφέρεστε να το διαβάσετε ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.

Όνομα *

Κείμενο προς το σεναριογράφο
(γράψτε οπωσδήποτε ονοματεπώνυμο και email, για να επικοινωνήσει ο σεναριογράφος μαζί σας) *

Γράψτε τον κωδικό *


Σχόλια επισκεπτών

Ο σεναριογράφος δεν επιθυμεί να σχολιαστεί το σενάριό του.