SuPeRMaRKeT

Σεναριογράφοι

Σεναριογράφος Dyranis-Maounis Alexandra

Στοιχεία Σεναρίου

Τίτλος στα αγγλικά
SuPeRMaRKeT
Έτος συγγραφής Αριθμός σελίδων Υπολογιζόμενη διάρκεια Κατηγορία Είδος
2010 3 3' Μυθοπλασία Episthmonikh Fadasia

Σύνοψη

Βρισκόμαστε στην Αθήνα το 2043. Η Πειραιώς άδεια, οι αποθήκες γύρω της εγκαταλειμμένες. Σκισμένες αφίσες κρέμονται παντού με τη διακήρυξη ’25,000,000 δρχ. για κάθε τερματισμό κλώνου.’ Μια γυναίκα με τη κόρη της βρίσκονται αντιμέτωπες με τους κλώνους τους. Ξέρουν ότι απαγορεύεται να υπάρχουν και οι τέσσερις. Οι δύο πρέπει να εξοντωθούν. Το κυνηγητό αρχίζει. Ποιες θα επιζήσουν;

Περίληψη

Βρισκόμαστε στην οδό Πειραιώς στο κέντρο της Αθήνας. Μια πινακίδα πάνω σε ένα ερειπωμένο κτίριο προδίδει ότι είμαστε στο 2043 και ότι το συγκεκριμένο Κέντρο Ανταλλακτικών Οργάνων έχει κλείσει λόγω υπερπληθυσμού. Μια πινακίδα δείχνει ένα μπλε άνθρωπο και ένα κόκκινο διαγραμμένο με graffiti και τις λέξεις DETECT & DESTROY από πάνω. Ένα monitor παρακολουθεί δύο μεγάλες κουκίδες (μια μπλε και μια κόκκινη) και δύο πιο μικρές (μια μπλε και μια κόκκινη). Σκισμένες αφίσες ενημερώνουν ότι για κάθε τερματισμό κλώνου ο κάτοχος του ανταμείβεται με 25,000,000δρχ. Μια μάνα με τη κόρη της, καθώς ψάχνουν για φαί, βρίσκονται αντιμέτωπες με τους κλώνους τους. Ξέρουν ότι το ένα ζευγάρι θα πρέπει να εξοντωθεί. Η μια μάνα αρχίζει και τρέχει, η άλλη δείχνει ένα εγκαταλειμμένο σουπερμάρκετ στα κορίτσια για να κρυφτούν. Οι δύο μαμάδες τρέχουν ανάμεσα στα σκοτεινά δρομάκια. Η μια μάνα δέρνει μέχρι θανάτου την άλλη. Τρέχει προς τη κατεύθυνση των κοριτσιών. Το monitor δείχνει μια μεγάλη κόκκινη κουκίδα να τρέχει προς τη κατεύθυνση των δύο μικρότερων. Με τα ρούχα της βαμμένα με αίμα, η μάνα ψάχνει μέσα στο σουπερμάρκετ τα κορίτσια, παράλληλα μαζεύει όσο φαγητό βρίσκει. Της πέφτει ένα βαζάκι μαρμελάδα. Παγώνει. Ακούει στο πίσω μέρος του σουπερμάρκετ τα κορίτσια. Προσεχτικά πηγαίνει προς το μέρος τους. Παρατηρεί ότι η μια έχει ένα κόκκινο τατουάζ στο λαιμό της, ενώ η άλλη έχει μπλε. Η ίδια η μάνα αποκαλύπτει ότι έχει ένα κόκκινο τατουάζ στο λαιμό της. Τα κορίτσια ξεχνιούνται για λίγο και παίζουν με ένα βαζάκι σοκολάτας. Η Μαρία με το κόκκινο τατουάζ στο λαιμό κρύβει το βαζάκι πίσω από τα χέρια της. Η Εύα κλέβει και κοιτάζει την αντανάκλαση στο παράθυρο πίσω από τη Μαρία για να δει σε ποιο χέρι το έχει. Βλέπει ένα στρατιώτη να κοιτάζει προς το μέρος τους. Δεν το λέει στη Μαρία. Η Εύα κερδίζει το βαζάκι, η Μαρία της το δίνει. Οι στρατιώτες απ’ έξω τους δίνουν 30 δευτερόλεπτα να παραδοθούν. Η μάνα είναι ανήμπορη να κάνει το οτιδήποτε, φοβάται για τη δικιά της ζωή και κρύβεται παρακολουθώντας με φόβο τη σκηνή που ξετυλίγεται μπροστά της. Η Μαρία ρωτάει την Εύα τι να κάνουνε. Η Εύα δεν της απαντά. Η μια αναμετρά την άλλην. Η μάνα κλείνει τα μάτια. Ακούγεται ο θόρυβος ενός βάζου που σπάει και ενός σώματος που σωριάζεται. Η μάνα ανοίγει τα μάτια και βλέπει κομμάτια γυαλιού, αναμειγμένα με σοκολάτα και αίμα. Στο monitor φαίνεται μόνο μια μεγάλη κόκκινη κουκίδα και μια μικρή μπλε.

Κείμενο προθέσεων σεναριογράφου

Το «SuPeRMaRKeT» γράφτηκε παράλληλα με το «ΣΚΙA» που ήταν η πρώτη ιδέα που είχα για αυτό το διαγωνισμό. Το ‘κείμενο προθέσεων σεναριογράφου’ για το «ΣΚΙA» το έγραψα πολύ γρήγορα, άμεσα, και χωρίς πολύ σκέψη. Ίσως γιατί γράφτηκε και με τη ίδια ευκολία. Σχεδόν σαν να πάτησα download σε γρήγορη ταχύτητα στον υπολογιστή του μυαλού μου. Το «SuPeRMaRKeT» είχε δικιά του ζωή. Άρχισε σαν μια πολύ διαφορετική ιδέα, πολύ πιο απλή αλλά πάντα με κεντρικό άξονα ένα μέλλον βαμμένο με αίμα, ένας πόλεμος επιβίωσης μεταξύ ανθρώπων και των κλώνων τους. Αυτό που με ενδιέφερε ήταν να εκφράσω το φόβο μου για την κοντινή μας πραγματικότητα: την κλωνοποίηση κυττάρων που οδηγεί στην κλωνοποίηση ανθρώπων ως ανταλλακτικά οργάνων, ώστε να ενισχυθεί η μακροζωία, ίσως και να πραγματοποιηθεί και η αθανασία. Ενώ καταλαβαίνω την θετική πλευρά, ότι αυτή η έρευνα και επιστήμη θα μπορούσε να είναι ανεκτίμητη σε καρκινοπαθείς και ασθενείς άλλων μη-θεραπεύσιμων νόσων. Πιστεύω όμως, πως έχουν ξεπεραστεί κάποια - όχι θρησκευτικά άλλα ηθικά - όρια. Και δυστυχώς, επειδή η ιστορία μας έχει αποδείξει ότι ο άνθρωπος είναι άπληστος, είμαι σίγουρη ότι αυτή η επιστήμη μπορεί να οδηγήσει μόνο σε ένα διαστρεβλωμένο μέλλον. Αυτό είναι και το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούνται οι χαρακτήρες. Η ιστορία ξεκινάει με την ενημέρωση ότι το Κέντρο Ανταλλακτικών Οργάνων έχει κλείσει λόγο υπερπληθυσμού και ότι αν ‘τερματίσεις’ το κλώνο σου θα ανταμειφτείς με 25,000,000 δρχ. Σε αυτή τη ‘δαρβινιστική’ επιβίωση του δυνατότερου ζουν μια μητέρα με τη κόρη της οι οποίες έρχονται αντιμέτωπες με τους κλώνους τους. Είναι μια σκληρή πραγματικότητα και η πρόθεση μου ήταν να δείξω το ανθρώπινο είδος να έχει επιστρέψει σε μια πιο ζωώδης και ενστικτώδης κατάσταση όπου ενώ υπάρχει ακόμα ένα ίχνος συγκίνησης, όταν δύο δωδεκάχρονα κορίτσια βρίσκονται αντιμέτωπες με την αλήθεια – ή θα μας σκοτώσει ο στρατός ή θα πρέπει να σκοτώσει η μια την άλλη – επιλέγουν την επιβίωση και ως αποτέλεσμα την ανθρωποκτονία. Το «SuPeRMaRKeT» με έφερε πιο κοντά σε μια πιο σκοτεινή πλευρά μου που θα ήθελα να αναπτύξω περαιτέρω. Πιστεύω πως ζούμε σε πολύ διαταραγμένες εποχές, με πολύ αρνητική ενέργεια, φόβο και τρόμο να μας περιτριγυρίζουν. Προτιμώ λοιπόν, να εκφράσω αυτά τα συναισθήματα μέσα από το γράψιμο και με αυτό τον τρόπο να τα μεταφορτώσω αλλού, παρά να τα κουβαλάω πάνω μου και να τα εκπέμπω προς τα έξω. Ειδικά το είδος της επιστημονικής φαντασίας σου δίνει τη καλύτερη πλατφόρμα να αναπτύξεις τέτοιου είδους φόβους.


Φωτογραφίες σχετικές με το σενάριο

Φωτογραφία 1

Διαβάστε τo σενάριo

Μπορείτε να στείλετε email στο σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.

Όνομα *

Κείμενο προς το σεναριογράφο
(γράψτε οπωσδήποτε ονοματεπώνυμο και email, για να επικοινωνήσει ο σεναριογράφος μαζί σας) *

Γράψτε τον κωδικό *


Σχόλια επισκεπτών

Ο σεναριογράφος δεν επιθυμεί να σχολιαστεί το σενάριό του.