ΣΕ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ

Σεναριογράφοι

Σεναριογράφος Σταυροπούλου Δήμητρα

Στοιχεία Σεναρίου

Έτος συγγραφής Αριθμός σελίδων Υπολογιζόμενη διάρκεια Κατηγορία Είδος
2008 3 3' Μυθοπλασία Δράμα

Σύνοψη

Η Βίκη, μια πόρνη αποφασίζει να αλλάξει ζωή. Ο περίγυρός της όμως την προειδοποιεί ότι θα έχει άσχημα ξεμπερδέματα. Παρά τις αντιδράσεις και τους ενδοιασμούς της επιμένει να διεκδικήσει την ελευθερία της από το ζυγό της πορνείας και τη μοναρχία του νταβατζή της. Διαπραγματεύεται όση τιμή της απομένει και παίρνει τη ζωή στα χέρια της παρά την απειλή του θανάτου. Μέχρι τελευταία στιγμή όλα είναι ρευστά για τη τύχη της που τελικά της χαμογελά . Είναι όμως πραγματικά ευτυχισμένη;

Περίληψη

Η Βίκη ψάχνει να βρει τρόπο διαφυγής στα λιθόστρωτα δρομάκια του Βαρδάρη όπως ακριβώς και στη ζωή της. Σε αυτή της την επιδίωξη τα αδιέξοδα είναι πολλά. Ο περίγυρος της, οι ανώτεροί της, ο ίδιος ο κόσμος που τη περικλείει και την αποκλείει. Με φυσικό διάλογο εκτυλίσσεται η συμπλοκή της Βίκης με όλους τους παραπάνω όταν αποφασίζει να αλλάξει τη ζωή της. Μέσα από αυτό το γεγονός παρουσιάζεται ο τρόπος ζωής μιας τάξης ανθρώπων που ακροβατούν στον κόσμο του νόμιμου, του παράνομου, του αδύνατου, του εκμεταλλευτή. Οι άνθρωποι της νύχτας παρά τη φαινομενική τους αλητεία βρίσκονται χωμένη βαθιά σε μια φυλακή που οι ίδιοι επικροτούν με τη συμπεριφορά τους. Οι σχέσεις των ανδρών με το άλλο φύλο παρότι φαίνονται ανοιχτόμυαλες δε παύουν να είναι υποβιβαστικές για τις γυναίκες και γι' αυτό άνανδρες. Η σχέση του Νίκου και της Βίκης είναι μια σχέση εργοδότη-εργαζομένου, δυνάστη-σκλάβου με στοιχεία ερωτισμού και πατρότητας από πλευράς του που τα χρησιμοποιεί για να περάσει τους σκοπούς του. Η Βίκη επιπόλαιη και θαρραλέα αν και αργά παλεύει για την ανεξαρτησία της θυμίζοντας αξίες και στάσης ζωής που ίσως δε συνηθίζονται ούτε στο κόσμο της μέρας σήμερα . Ρομαντική, με την αναρχική συμπεριφορά της καταφέρνει να ανατρέψει το κατεστημένο και παρακινεί και άλλους να ακολουθήσουν το δρόμο της με το δικό τους τρόπο. Όπως στη περίπτωση της Ειρήνας που η δικαιοσύνη έρχεται με το φόνο του ίδιου του δυνάστη- προστάτη τους. Γεγονός που λυτρώνει τη Βίκη από το θάνατο και τα δεσμά του υποκόσμου. Η σχέση μεταξύ γυναικών ανταγωνιστική αλλά μόνο φαινομενικά καθώς η γυναικεία αλληλεγγύη υπερισχύει. Η Ειρήνα και η Βίκη εξισώνουν την ανδρεία μεταξύ των δύο φύλων η μία παραμένοντας στο κόσμο του υποκόσμου που τη προστατεύει από το κοινωνικό περιθώριο του συνόλου. Ενώ η Βίκη μένει έκθετη στην απόλυτη ελευθερία αυτού. Και οι δυο με το τρόπο τους πληρώνουν το τίμημα των μέχρι τότε επιλογών τους αλλά λυτρώνονται καθώς η μία βρίσκει τη δικαιοσύνη και η άλλη την ελευθερία αλλά ο κόσμος που έχουν να τα βιώσουν δεν είναι καθόλου εύκολος. Παράνομοι όλοι ανεξαιρέτως οι ήρωες χρησιμοποιούν τη βία λεκτικά ως απειλή ενώ τη διαπράττουν σε στιγμές άμυνας για επιβίωση ή επιβεβαίωση γοήτρου. Γεγονός που υποδηλώνει το φόβο τους μπροστά στην απώλεια του ελέγχου των ζωών τους.

Κείμενο προθέσεων σεναριογράφου

Η ιδέα του σεναρίου προέκυψε από τη προσπάθεια συγγραφής ενός άλλου σεναρίου που περιελάμβανε μια ενδιαφέρουσα συναισθηματική οπτικοποίηση από την οποία όμως έλειπε ο τρισδιάστατος χαρακτήρας που θα τη στήριζε. Διατηρώντας την οπτικοποίηση άλλαξα την ηρωίδα από περίεργη στην όψη, σε μια ηρωίδα που ο τρόπος ζωής της διαφέρει από το κοινά αποδεκτό. Ωστόσο το πρόβλημα με τις διαστάσεις του χαρακτήρα παρέμενε λόγω της έλλειψης βιώματος αυτού του τρόπου ζωής. Έτσι χρησιμοποιώντας τη τακτική παρατήρησης του ντοκιμαντέρ , άρχισα να επισκέπτομαι τα κακόφημα στέκια του Βαρδάρη. Εκεί συνάντησα περισσότερους άντρες να κάνουν πεζοδρόμιο παρά γυναίκες. Αυτές βρίσκονταν στο εσωτερικό των μαγαζιών ενώ τα αφεντικά τους στη πόρτα για να καλούν τον κόσμο. Ο κόσμος της νύχτας αν και φιλοχρήματος τελικά είναι καλόκαρδος και με χιούμορ. Ασφαλώς θέλει τη γυναίκα υποδεέστερη και την αντιμετωπίζει ως αντικείμενο θεωρώντας ότι της χρειάζεται προστασία σε βαθμό όμως ελέγχου της ζωής της από τον άντρα. Με αυτές τις πληροφορίες λοιπόν άρχισα να γράφω. Μπερδεύτηκα. Σκεφτόμουν ότι δεν είδα κανέναν να επιβάλλεται σε κανέναν αλλά δεν είδα και κανέναν να θέλει να ξεφύγει από τον τρόπο ζωής του. Φαντάστηκα λοιπόν το ενδεχόμενο φυγής μιας πόρνης από αυτό τον μικρόκοσμο και προσπάθησα να σκιαγραφήσω τη σχέση της με το αφεντικό της. Σε αυτή τη προσπάθεια η εικονοποίηση από την οποία είχε ξεκινήσει η ιδέα του σεναρίου είχε πάει περίπατο. Στο σενάριο υπερίσχυσε ο διάλογος. Με αυτό τον τρόπο οι χαρακτήρες και το πρόβλημά τους πήραν διαστάσεις που έλειπαν από τις αρχικές ιδέες. Οι χαρακτήρες, φαινομενικά γραφικοί αλλάι ρεαλιστικοί και ανατρεπτικοί σε σχέση με ανάλογους του παρελθόντος. Η σεξιστική χειρονομία της Βίκης προς το Νίκο και ο φόνος του ιδίου από την Ειρήνα υποδηλώνουν ισότητα στα δύο φύλα παρά το φαλοκρατικό μανδύα που συνεχίζουν να φορούν ορισμένες ομάδες. Η πόρνη εδώ παίρνει τη θέση αντρικού ρόλου σε παραλληλισμό με τη ταινία Λόλα και δεν είναι παθητική. Η κακόφημη συνοικία δεν αναγκάζεται να κλείσει από το κράτος όπως στα Κόκκινα Φανάρια. Οι γυναίκες έχουν τη δύναμη της επιλογής. Η βία αν και αισθητή στην ομάδα του υποκόσμου τελικά παίρνει τη χειρότερή της μορφή στην έκθεση του ατόμου μιας ομάδας στο σύνολο της κοινωνίας. Πηγάζει από τις επιλογές των ανθρώπων. Είναι βουβή και αυτοκαταστροφική. Η μικρή διάρκεια της ταινίας βοήθησε στη ρεαλιστικότερη απόδοση της δράσης καθώς ο χρόνος της ιστορίας δεν απέχει δραματικά από το πραγματικό: οι στιγμιαίες αποφάσεις δε διαρκούν περισσότερο.


Διαβάστε τo σενάριo

Το σενάριο δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Αν ενδιαφέρεστε να το διαβάσετε ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.

Όνομα *

Κείμενο προς το σεναριογράφο
(γράψτε οπωσδήποτε ονοματεπώνυμο και email, για να επικοινωνήσει ο σεναριογράφος μαζί σας) *

Γράψτε τον κωδικό *


Σχόλια επισκεπτών

Ο σεναριογράφος δεν επιθυμεί να σχολιαστεί το σενάριό του.