Πιόνι

Σεναριογράφοι

Σεναριογράφος Κάλτσιος Γεώργιος

Στοιχεία Σεναρίου

Έτος συγγραφής Αριθμός σελίδων Υπολογιζόμενη διάρκεια Κατηγορία Είδος
2010 3 3' Μυθοπλασία Φαντασίας

Σύνοψη

Ένας άντρας μεγάλης ηλικίας, ο Στέφανος, μόλις έχει λάβει κάποια πολύ άσχημα αποτελέσματα εξετάσεων. Τον βλέπουμε να ψάχνει για κάτι μέσα στο σπίτι του. Όταν τελικά το βρίσκει, ένα σκάκι, το στήνει βιαστικά στο τραπέζι του. Μόλις το στήνει, παρατηρεί μια γυναίκα που έχει εμφανιστεί στο δωμάτιο. Παίζουν στοιχηματίζοντας ένα χρόνο από τη ζωή του. Συζητώντας η γυναίκα μαθαίνει οτι ο Σ. Θέλει το χρόνο για να δει τη γέννηση του εγγονιού του. Κερδίζει το παιχνίδι. Αλλά βλέπουμε οτι έκανε λάθος και η γυναίκα τον άφησε να κερδίσει.

Περίληψη

Η προσωποποίηση του θανάτου δεν είναι κάτι καινούριο. Από το μεσαίωνα ακόμη έχουμε αυτήν την τάση, με τη γνωστή μορφή του σκελετού με το δρεπάνι. Ο Μπέργκμαν τον έκανε από σκελετό άνθρωπο και τον έβαλε να παίζει σκάκι. Στο Πιόνι ο Θάνατος είναι μια νεαρή γυναίκα, όχι πολύ διαφορετική από το Θάνατο στη σειρά comics The Sandman του Neil Gaiman. Αυτό φυσικά γιατί η ταινία δεν προσπαθεί να αναθεωρήσει την μορφή της απεικόνισής του( αντίθετα είναι εμπνευσμένη από προηγούμενες απεικονίσεις με τον αγώνα σκακιού έναν φόρο τιμής στη Έβδομη Σφραγίδα, μια από τις αγαπημένες μου ταινίες). Η προσπάθεια είναι η αναθεώρηση της προσωποποίησης. Ο όρος που θα ταίριαζε είναι η ανθρωποποίηση, η απόδοση όχι μόνο μορφής σε μια ιδέα όπως ο θάνατος, αλλά και η απόδοση κινήτρων και συναισθημάτων. Στην ταινία βλέπουμε το Θάνατο όχι απλά σαν μια φιγούρα που εμφανίζεται στο τέλος της ζωής ενός ανθρώπου. Φαίνεται να διασκεδάζει με τη ματαιοδοξία του Στέφανου, γι’ αυτό και δέχεται την πρόκληση. Όταν μαθαίνει όμως τα πραγματικά κίνητρα του Στέφανου, γιατί χρειάζεται έναν ακόμα χρόνο, αλλάζει η στάση της. Αποφασίζει ότι ο Στέφανος αξίζει το χρόνο που ζητά και τον αφήνει διακριτικά να κερδίσει το παιχνίδι. Η ταινία όμως δεν πρέπει με κανένα τρόπο να περάσει σαν ένα ηθικοπλαστικό παραμύθι. Ο Στέφανος δεν κερδίζει παραπάνω χρόνο επειδή τον αξίζει. Η απόφαση του Θανάτου βασίζεται σε συναισθηματικούς λόγους και όχι σε δίκαιη κρίση. Η ‘αδυναμία’ του Θανάτου είναι βασισμένη στη λογική της απόδοσης ανθρωπίνων χαρακτηριστικών σε υπεράνθρωπες μορφές. Όπως ακριβώς οι θεοί του Ολύμπου δεν ήταν τέλειες οντότητες αλλά μοιράζονταν τα πάθη των ανθρώπων, έτσι και ο Θάνατος στην προσωποποιημένη του μορφή έχει κάποια χαρακτηριστικά, κάποιες ‘αδυναμίες’ δανεισμένες από τους δημιουργούς του, τους ανθρώπους. Τέλος, ο τίτλος επιλέχθηκε λόγω του κανόνα στο σκάκι που λέει ότι ένα πιόνι που έχει φτάσει στο τέλος του ταμπλό παίρνει ‘προαγωγή’. Ο παραλληλισμός είναι προφανής. Ο Στέφανος στο τέλος της ζωής του αγωνίζεται για μια παράταση ζωής.

Κείμενο προθέσεων σεναριογράφου

Είναι όλα στην περίληψη


Διαβάστε τo σενάριo

Το σενάριο δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Αν ενδιαφέρεστε να το διαβάσετε ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.

Όνομα *

Κείμενο προς το σεναριογράφο
(γράψτε οπωσδήποτε ονοματεπώνυμο και email, για να επικοινωνήσει ο σεναριογράφος μαζί σας) *

Γράψτε τον κωδικό *


Σχόλια επισκεπτών

Ο σεναριογράφος δεν επιθυμεί να σχολιαστεί το σενάριό του.