Σεναριογράφος | Παπαγεωργίου Μάριος Π. |
---|
Τίτλος στα αγγλικά |
---|
FO (U) R EATING IT |
Έτος συγγραφής | Αριθμός σελίδων | Υπολογιζόμενη διάρκεια | Κατηγορία | Είδος |
---|---|---|---|---|
2011 | 3 | 3' | Μυθοπλασία | κοινωνική σάτιρα |
Τέσσερεις ταλαιπωρημένοι άνθρωποι βρίσκονται εγκλωβισμένοι σ’ έναν απροσδιόριστης έκτασης χώρο, προσηλωμένοι και μαγνητισμένοι από τη θέα ενός γλυκού που θα γίνει και η αιτία να βρεθούν άμεσα σ’ έντονη πάλη μεταξύ τους.
Τέσσερεις ταλαιπωρημένοι άνθρωποι διαφορετικών κοινωνικών τάξεων βρίσκονται εγκλωβισμένοι σ’ έναν απροσδιόριστης έκτασης χώρο που φωτίζεται αμυδρά.. Όλα φανερώνουν ως σαν να έχουν επιβιώσει από κάποιον ακαθόριστο όλεθρο! Εγκλωβισμένοι στον ίδιο χώρο, στέκονται κατά τέτοιο τρόπο ώστε ο μπροστινός να μην αντιλαμβάνεται ποτέ την παρουσία εκείνου που βρίσκεται από πίσω του. Και οι τέσσερεις είναι προσηλωμένοι και μαγνητισμένοι από τη θέα ενός γλυκού που θα γίνει και η αιτία να βρεθούν άμεσα σ’ έντονη πάλη μεταξύ τους. Ο ένας προσπαθεί να διαμελίσει τον άλλον. Όλη αυτή η βιαιότητα απεικονίζεται με ήπιες, χορογραφικές εικόνες Κανένας τους όμως δεν εχει λογαριάσει τη μύγα, που από την αρχή, ασταμάτητα βουίζει δίπλα τους και πάνω από το κεφάλια τους, καθώς και το... μυστικό συστατικό του γλυκού.
Πρόκειται για μια ταινία, που μέσα στον ελάχιστο χρόνο διάρκειάς της, έχει ως πρόθεσή της να συνθέσει ένα κωμικό θρήνο πάνω στην ανθρώπινη ιδιοσυγκρασία, όταν αυτή, κάτω από δυσμενείς συνθήκες, βρίσκεται αντιμέτωπη με τις στερημένες επιθυμίες της και το ένστικτο επιβίωσής της. Πώς φαντάζει, όμως, η «ανθρώπινη ιδιοσυγκρασία», όταν εγκλωβισμένη μέσα σ’ ένα κλειστοφοβικό περιβάλλον, η γενική της έννοια κατακερματίζεται μέσα από χαρακτήρες όλων των κοινωνικών τάξεων; Μέσα σ’ έναν αχανή χώρο, σκιαγραφούνται τέσσερεις χαρακτήρες, δημιουργήματα του εκρηκτικού κοινωνικού μίγματος: α) ένας αριστοκράτης β) ένας μεγαλοαστός γ) ένας μικροαστός και δ) ένας φτωχός. Πρόκειται για τον «Α», τον «Β», τον «Γ» και τον «Δ», αντιστοίχως, οι οποίοι έχουν βρεθεί εκεί επιβιώνοντας από μια απροσδιόριστη, ολέθρια καταστροφή. Στο σημείο που βρίσκονται, το φως πέφτει πάνω τους αμυδρά, ενώ όλος ο υπόλοιπος χώρος είναι βυθισμένος στο σκοτάδι. Το ταβάνι δίνει την αίσθηση μιας συγκλίνουσας προοπτικής με το πάτωμα κι έτσι οι τέσσερεις χαρακτήρες φαντάζουν να περιορίζονται σ’ ένα μόνο πεδίο αυτού του αχανούς χώρου. Όντας εγκλωβισμένοι, το βλέμμα τους έχει μαγνητιστεί από τη θέαση ενός λαχταριστού γλυκού. Η παρουσία του γλυκού διαφέρει τελείως από εκείνη των τεσσάρων ταλαίπωρων εκπροσώπων της κοινωνικής πυραμίδας, καθώς αυτοφωτούμενο, με μια λαμπρή αίγλη, φαίνεται να στέκει μετέωρο πάνω από το σκοτάδι. Η διεκδίκηση του γλυκού ξεδιπλώνεται σταδιακά, παρατηρώντας αρχικά τις αθόρυβες χειρονομίες των χαρακτήρων, που καταλήγουν σε μια αιματηρή βιαιότητα μεταξύ τους, η οποία απεικονίζεται με ήπιες εικόνες και τρόπο χορογραφικό. Στη μικρή διάρκειά της, η ταινία, έχοντας ως άξονες, τέσσερεις ταξικά ισοπεδωμένους χαρακτήρες, ένα γλυκό και μια μύγα, αφομοιώνει τα εξής στοιχεία: α) της ιταλικής σάτιρας που διακρίνεται στις εκφράσεις και τις αθόρυβες χειρονομίες των χαρακτήρων, όπου κανείς τους αρχικά δεν αντιλαμβάνεται την παρουσία εκείνου που βρίσκεται από πίσω του, αφήνοντας έτσι υποσυνείδητα να λειτουργήσει μέσα του η μνήμη της πρότερης κοινωνικής του θέσης. Τα πρόσωπά τους μαγνητισμένα αντιδρούν απέναντι στο δράμα της πείνας, με τα πιο καθάρια αντανακλαστικά αυτής της ιδιάζουσας κωμικής δυναμικής και β) του υπερρεαλιστικού στοιχείου που αναδεικνύει τα ανθρώπινη φύση στην πιο βίαιη -μα κι αληθινή- μορφή της, όταν μια μύγα στέκεται ως η τελική αφορμή για να ξεσπάσει μια αδυσώπητη διαμάχη, που με χορογραφική λύσσα απογυμνώνει τα ένστικτα και σφραγίζει το τέλος τόσο των χαρακτήρων όσο και της επιθυμίας τους, έτσι όπως ταιριάζει κάτω από το πέπλο ενός σκληρού φωτισμού. Αυτό που τελικά μένει να πλανάται μες στον κλειστοφοβικό χώρο, είναι το μειδίαμα της κρυφής γοητείας... του γλυκού.
Το σενάριο δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Αν ενδιαφέρεστε να το διαβάσετε ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.
Ο σεναριογράφος δεν επιθυμεί να σχολιαστεί το σενάριό του. |