Εκδηλώσεις - προβολές

Κρήτη, Δρομόνερο: «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης», προβολές και διάλεξη (Αύγουστος 2009)


«ΤΕΧΝΗ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗ»
«Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης»
Δ Ρ Ο Μ Ο Ν Ε Ρ Ο

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ:  8.8.2010 – 3.10.2010
Από Τετάρτη ως και Κυριακή 14.00 – 21.00
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ & ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
2ος ΚΥΚΛΟΣ
Κυριακή 5.9.2010 στις 20.00
    
Για την καλύτερη κατανόηση των αμφίδρομων σχέσεων του Ανθρώπου, της Μηχανής, της Τέχνης και της Τεχνολογίας οργανώνεται ο 2ος Κύκλος των παράλληλων δράσεων της έκθεσης σύγχρονης τέχνης «Τέχνη & Τεχνολογία – Άνθρωπος και Μηχανή» στο «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης» του Δρομονέρου με στόχο την προσέγγιση από διαφορετικές οπτικές γωνίες των πολλαπλών και πολυεπίπεδων  σχέσεων τους δίνοντας προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των ερωτημάτων και των αντίστοιχων απαντήσεων μέσω της  κινηματογραφικής δημιουργίας, μέσω της 7ης Τέχνης.

Α.    «Τέχνη & Φαντασία»
Λυρική εισαγωγή από την σοπράνο Αγάπη Λιόντα.   
Η σοπράνο Αγάπη Λιόντα θα ανοίξει τον 2ο κύκλο παράλληλων δράσεων στο «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης» με τη λυρική εισαγωγή «Τέχνη & Φαντασία» που θα περιλαμβάνει τόσο αποσπάσματα από άριες της ιταλικής όπερας όσο και λυρικά τραγούδια του Έννιο Μορικόνε.
Η Αγάπη Λιόντα ξεκίνησε τις μουσικές της σπουδές στην Αθήνα και τις συνέχισε στην Αμερική αρχικά κοντά στη σοπράνο Qwen Tomson και αργότερα δίπλα στην σοπράνο Celeste Ausman.

Β.    «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος»
Προβολή της Α΄ σεκάνς της ταινίας του Στάνλεϊ Κιούμπρικ.          Παρουσίαση και σχόλια από τον σκηνοθέτη Κυριάκο             Χατζημιχαηλίδη.   
      Ο σκηνοθέτης, κινηματογραφικός παραγωγός και ιδρυτής της πολιτιστικής εταιρίας προώθησης ταινιών μικρού μήκους «Τ-shOrt» Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης θα παρουσιάσει και θα σχολιάσει το Α΄ από τα τέσσερα Κεφάλαια της βραβευμένης, προφητικής και πρωτοποριακής ταινίας  (γυρίστηκε το 1968 σε σενάριο του συγγραφέα και μελλοντολόγου Άρθουρ Κλαρκ) «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» του σκηνοθέτη Στάνλεϊ Κιούμπρικ. «Η Αυγή του Ανθρώπου», έτσι τιτλοφορείται το σύντομο πρώτο μέρος της ταινίας που πραγματεύεται το πέρασμα του ανθρώπου από την ενστικτώδη και ζωώδη κατάσταση στην τροχιά της αλματώδους, έλλογης πορείας του με αφετηρία την χρήση του πρώτου εργαλείου-οστού, πρόδρομο της μελλοντικής μηχανής που θα κατασκευάσει και του αινιγματικού, επερχόμενου, τεχνολογικού  πολιτισμού που αντιπροσωπεύει ένας «Μονόλιθος», το απόλυτο σύμβολο της Λογικής, της Γνώσης, της Επιστήμης και της Τεχνολογίας.  Τούτη η κρίσιμη ανακάλυψη του οστού-εργαλείου που ταυτόχρονα είναι και όπλο(!), ξεκινά κάτω από τους υποβλητικούς ήχους του μουσικού έργου «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» του συνθέτη Ρίχαρντ Στράους, που είναι βασισμένο στο ομότιτλο φιλοσοφικό έργο του Φριδερίκου Νίτσε με κεντρικό θέμα τον «Υπεράνθρωπο».

 Γ.    «Μοντέρνοι Καιροί»
Προβολή της ταινίας του Τσάρλι Τσάπλιν (Διάρκεια 86΄).
Στην ταινία «Μοντέρνοι Καιροί» ο Τσάρλι Τσάπλιν (σκηνοθέτης, πρωταγωνιστής, σεναριογράφος και δημιουργός της μουσικής) κάνει ένα ευφυές και προφητικό σχόλιο πάνω στην παράνοια της βιομηχανικής εποχής, της τεχνολογικής προόδου και της σύγχρονης κοινωνίας με φόντο την ανεργία και την οικονομική κρίση του μεγάλου χρηματιστηριακού κραχ του 1929. Ο Τσάπλιν είναι ένας εργάτης φάμπρικας που προσπαθεί να συγχρονιστεί με τη βιομηχανική γραμμή παραγωγής σφίγγοντας βίδες, ενώ το τυραννικό αφεντικό του παρακολουθεί το προσωπικό μέσα από μόνιτορ σε επίπεδο «Μεγάλος Αδελφός». Η ταινία παρότι γυρίστηκε το 1936 είναι προφητική και επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε. Κατά γενική ομολογία τεχνοκριτικών και θεατών τόσο οι «Μοντέρνοι Καιροί» όσο και η «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» είναι δύο από τις σπουδαιότερες ταινίες όλων των εποχών και πραγματεύονται από διαφορετική οπτική γωνία τις αμφίδρομες σχέσεις του Ανθρώπου, της Μηχανής και της Τεχνολογίας μέσω της 7ης Τέχνης.


ΕΥΓΕΝΙΚΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ:
Θεατρική Ομάδα Πολυτεχνείου Κρήτης
Digital Waves Studio