SAíD

Σενάριο


ΣΚΗΝΗ 1
ΕΣΩ / ΥΠΟΓΕΙΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΟΙ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ / ΠΡΩΙ

Ένας ρυθμικός επαναλαμβανόμενος ήχος διαπερνά τους υπόγειους διαδρόμους  του νοσοκομείου. Γκρι απρόσωποι τοίχοι. 
Cut to

ΣΚΗΝΗ 2
ΕΣΩ / ΟΙΚΟΔΟΜΗ – ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ / ΠΡΩΙ

    Ένας νευρικός άνθρωπος φορώντας μια μαύρη φόρμα, με τη πλάτη του γυρισμένη, πετάει λερωμένα στρώματα πάνω σε ένα βουνό από σπασμένες καρέκλες / γραφεία / κρεβάτια. Η πηγή του επαναλαμβανόμενου ήχου που ακούγαμε πριν. Αρχικά νομίζουμε ότι απλά τα παρατάει εκεί. Μετά από λίγο παρατηρούμε ότι τα οργανώνει.
Cut to

ΣΚΗΝΗ 3
ΕΣΩ / ΣΤΕΓΝΟ-ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΟ / ΠΡΩΙ

Ελάχιστο πορτοκαλί φως από την ανατολή του ηλίου, φωτίζει  τις μηχανές στο στεγνό-καθαριστήριο του νοσοκομείου. Ολόασπρα σεντόνια διπλώνονται από μηχανικά χέρια το ένα με το άλλο. Απόλυτη καθαριότητα, ο τόπος μοσχοβολάει. Δύο κοπέλες ντυμένες στα άσπρα μαζεύουν τα διπλωμένα σεντόνια και τα στοιβάζουν σε καροτσάκια του super market. Κάτι όμως σαν να βαραίνει την ατμόσφαιρα. Οι ήχοι, τα μηχανήματα ξαφνικά γίνονται πιο εχθρικά, ξένα. Σε ένα σκοτεινό χώρο πιο δίπλα, ο SAíD ένας άνδρας γύρω στα 40, φορώντας μια μαύρη φόρμα με ένα ταμπελάκι που γράφει SAíD ρίχνει μια τελευταία ματιά τον εαυτό του σε ένα απίστευτα βρώμικο καθρέφτη – στην αντανάκλαση δεν ξεχωρίζουμε το πρόσωπο του.  Ποτέ δεν βλέπουμε το πρόσωπο του, μόνο το σώμα του και το υποκειμενικό του. Έτοιμος περπατάει ανάμεσα στα μηχανήματα χωρίς να κάνει κάτι συγκεκριμένο, τα κοιτάζει με μια ιδιαίτερη συμπάθεια, σαν να ταυτίζεται με τη μη-οργανικότητα τους, αντιθέτως τα άσπρα σεντόνια τον θαμπώνουν. Οι κοπέλες δεν του δίνουν σημασία, λες και δεν τον βλέπουν. Ξαφνικά ένας ήχος και μια μυρωδιά του αποσπάει την προσοχή - περπατάει με σκοπιμότητα προς την πόρτα.   
Cut to

ΣΚΗΝΗ 4
ΕΞΩ / ΑΙΘΡΙΟ – ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΕΓΝΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΟ / ΠΡΩΙ

Μόλις πατάει το πόδι του στην αυλή ακούγεται ένας δυνατός χτύπος καρδιάς που τον ωθεί προς τους σωλήνες στην εσωτερική σκάλα του νοσοκομείου.
Match Cut to

ΣΚΗΝΗ 5
ΕΣΩ / ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ / ΠΡΩΙ

Μια νεαρή κοπέλα γύρω στα 23 μπαίνει μέσα στο νοσοκομείο. Είναι η ΛΙΛΗ, ιδιαίτερα όμορφη. Μόλις πατάει το πόδι της μέσα στο νοσοκομείο ακούγεται ένας δυνατός χτύπος καρδιάς. Μετά κοιτάζει το κινητό της σαν να διαβάζει οδηγίες και με ένα πονηρό / ενθουσιασμένο ύφος αρχίζει και κατεβαίνει γρήγορα τα σκαλιά.
Cut to

ΣΚΗΝΗ 6
ΕΣΩ / ΣΚΑΛΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ / ΠΡΩΙ

Ο SAíD ανεβαίνει τα σκαλιά αργά και απειλητικά. Παρατηρούμε για πρώτη φορά ότι, που και που, αφήνει ένα υγρό κάτω από τα παπούτσια του, λες και πάτησε μια λακκούβα νερού πριν μπει. Οι τοίχοι γύρω του είναι γεμάτοι σωλήνες, σαν φλέβες του νοσοκομείου που τον οδηγούν στην σωστή κατεύθυνση – καμιά φορά μας δίνει και την αίσθηση ότι μεταφέρεται μέσα τους.
Cut to

ΣΚΗΝΗ 7
ΕΣΩ / ΥΠΟΓΕΙΟ / ΠΡΩΙ

Η ΛΙΛΗ στρίβει από τις σκάλες και αντικρίζει ένα γκρι/κρύο υπόγειο χωρίς καθόλου φυσικό φως. Ο ήχος από τις μηχανές και τα άδεια τσιμεντένια δωμάτια την φοβίζουν λίγο. Στο τέλος του διαδρόμου εμφανίζεται ο ΝΙΚΟΛΑΣ (25), με φόρμα μπλε (ο πραγματικός καθαριστής). Η ΛΙΛΗ τον βλέπει και τρέχει στην αγκαλιά του φιλιούνται, την πιάνει από το χέρι και την καθοδηγεί προς ένα δωματιάκι. Εκείνη τη στιγμή εμφανίζεται σχεδόν από πίσω τους ο SAíD, δεν τον βλέπουν. Ο SAíD ακολουθεί, βλέπει μόνο τον Νικόλα που κλειδώνεται σε ένα δωματιάκι. Κοιτάζει μέσα από την κλειδαρότρυπα, δεν βλέπει πολλά.  Με προσοχή κοιτάζει από το τζάμι της πόρτας και βλέπει μόνο τον ΝΙΚΟΛΑ να δείχνει προς το μέρος του.
Cut to

ΣΚΗΝΗ 8
ΕΣΩ / ΔΩΜΑΤΙΑΚΙ / ΠΡΩΙ

Καθώς φυλάει ο ΝΙΚΟΛΑΣ τη ΛΙΛΗ κάτι του τραβάει τη προσοχή. Τραβιέται και βλέπει τη σκιά κάποιου να τους κοιτάζει. Βάζει το δάχτυλο μπροστά στο στόμα του υποδεικνύοντας στη ΛΙΛΗ να κάνει ησυχία και δείχνει στη ΛΙΛΗ τη πόρτα με ανησυχία. Η ΛΙΛΗ κοιτάζει προς την πόρτα και δεν βλέπει κανέναν. Του κάνει νόημα ότι δεν καταλαβαίνει. Ο ΝΙΚΟΛΑΣ κοιτάει επίμονα την ακούνητη σκιά. Οι ήχοι από τα μηχανήματα ακούγονται ελαφρά και τους τρομάζουν. Ο ΝΙΚΟΛΑΣ κοιτάζει τη ΛΙΛΗ επίμονα και τη φυλάει… όταν ξανακοιτάζει στη πόρτα η σκιά έχει φύγει.
Cut to

ΣΚΗΝΗ 9
ΕΣΩ / ΥΠΟΓΕΙΟ / ΠΡΩΙ

Ο SAíD κοιτάει επίμονα τον ΝΙΚΟΛΑ.  Μόλις τον βλέπει να επιστρέφει την προσοχή του προς την κατεύθυνση της ΛΙΛΗΣ (που δεν την βλέπουμε στο οπτικό του πεδίο) αφουγκράζεται για λίγο τη πόρτα, παίρνει μα βαθιά ανάσα και φεύγει ικανοποιημένος.  Ξαφνικά ακούγεται ένας δυνατός χτύπος καρδιάς, ο SAíD ακολουθάει τον ήχο μέσα από κάτι σωλήνες από πάνω του.
Match Cut to

ΣΚΗΝΗ 10
ΕΣΩ / ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ / ΠΡΩΙ

Μια ΕΓΚΥΟΣ γυναίκα με λουλουδένιο φόρεμα μπαίνει μέσα στο νοσοκομείο. Μόλις πατάει το πόδι της μέσα στο νοσοκομείο ακούγεται ένας δυνατός χτύπος καρδιάς και συνεχίζει κανονικά την πορεία της προς τις σκάλες.
Cut to

ΣΚΗΝΗ 11
ΕΣΩ / ΣΚΑΛΑ / ΠΡΩΙ

Ο SAíD ανεβαίνει τα σκαλιά αργά και απειλητικά. Αφήνει ένα υγρό κάτω από τα παπούτσια του. Οι τοίχοι γύρω του είναι γεμάτοι σωλήνες.
Cut to

ΣΚΗΝΗ 12
ΕΣΩ / ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ / ΠΡΩΙ

Ο SAíD στρίβει από τις σκάλες και αντικρίζει έναν κόκκινο διάδρομο. Οι τοίχοι γύρω του είναι γεμάτοι σωλήνες.  Ακόμα αφήνει ένα υγρό κάτω από τα παπούτσια του. Κοιτάζει στην άλλη άκρη του διαδρόμου και βλέπει την πλάτη της ΕΓΚΥΟΥ να μπαίνει μέσα σε ένα από τα γραφεία. Κάθεται σε μια από τις καρέκλες του κόκκινου διαδρόμου και καρφώνει το βλέμμα του στα γραφεία απέναντι, στο διάδρομο υπάρχουν άλλα 3 άτομα που τον παρατηρούν. 
Cut to

ΣΚΗΝΗ 13
ΕΣΩ / ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΜΕ ΔΩΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΤΑΡΕΟΥΝ / ΠΡΩΙ

Ένας ΓΙΑΤΡΟΣ περπατάει από δωμάτιο σε δωμάτιο γεμάτο ασθενής που υποφέρουν, για αυτούς δεν μπορεί να κάνει πια τίποτα, είναι όλοι στο χειρότερο στάδιο του AIDS. Το περιβάλλον γύρω του είναι όσο άρρωστο όσο αυτοί. Φτάνει στο τέλος του διαδρόμου, ανοίγει ένα ντουλάπι και βγάζει ένα μεγάλο κουτί με προφυλακτικά. Τα κοιτάζει με ελπίδα. Παίρνει μια βαθιά ανάσα και αφήνει πίσω του την ‘νεκρή’ περιοχή.
Cut to
 
ΣΚΗΝΗ 14
ΕΣΩ / ΔΩΜΑΤΙΑΚΙ / ΠΡΩΙ

O ΝΙΚΟΛΑΣ και η ΛΙΛΗ αρχίζουν και γδύνονται. Η ΛΙΛΗ τον σταματάει. Ο ΝΙΚΟΛΑΣ βγάζει ένα προφυλακτικό από τη τσέπη του, έχει ίδιο περιτύλιγμα με αυτά του ΓΙΑΤΡΟΥ, το αφήνει στην άκρη για την ώρα.
Cut to

ΣΚΗΝΗ 15
ΕΣΩ / ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ / ΠΡΩΙ

Ο ΓΙΑΤΡΟΣ στρίβει από τις σκάλες και αντικρίζει τον κόκκινο διάδρομο. Περνάει μια ταμπέλα για ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΙΜΑΤΟΣ αφήνει το μεγάλο κουτί με τα προφυλακτικά απ' έξω και μπαίνει μέσα λίγο πιο κάτω στο δωμάτιο που είχε μπει πριν από λίγο η έγκυος. Απ’ έξω περιμένει πολύς κόσμος, γύρω στα 20 άτομα, διαφορετικές ηλικίες και background, όπως και ο SAíD που απ' τη βιασύνη του ο ΓΙΑΤΡΟΣ Α δεν τον παρατηρεί… Εκείνη τη στιγμή σαν να νιώθει μια απειλή γυρνάει ο SAíD αλλά τον έχει μόλις χάσει από το οπτικό του πεδίο.  Κοιτάζει τους υπολοίπους γύρω του, είναι λιγότεροι από αυτούς που είδαμε πριν από λίγο, απέναντι του κάθεται ένα πρώην πρεζάκι (40άρης), και ένα ζευγάρι (20χρονών), και οι τρεις νιώθουν μια ανατριχίλα που βρίσκεται αυτός εκεί. Αλλά όταν ξανακοιτάξουμε μέσα από την αντανάκλαση ενός κάδου σκουπιδιών είναι πάλι 20 άτομα που περιμένουν.  Εκτός από τους τρεις κανείς άλλος δεν του δίνει σημασία, λες και δεν υπάρχει. Ο 40άρης, πρώην πρεζάκι, τον κοιτάζει με απαξίωση. Τον φτύνει. Στα μάτια τους υπάρχει μια οικειότητα λες και γνωρίζονται καιρό. Ο SAíD τον κοιτάζει μέσα στα μάτια του, βαθιά μεσ΄ τη ψυχή του και βγάζει έναν ήχο παράξενο.  Κάποιος σε πρώτη φάση θα τον πέρναγε για μουγκό. Το ΠΡΩΗΝ ΠΡΕΖΑΚΙ του κάνει νόημα ‘στ’αρχίδια μου’. Ο SAíD  φαίνεται να απογοητεύεται, ήθελε πολύ να τον ξεφορτωθεί. Από το υποκειμενικό ενός εφήβου, SKATER, με σπασμένο πόδι παρατηρούμε ότι βλέπει μόνο το πρεζόνι που φτύνει και είναι σαν μιλάει μόνος του. Το ΠΡΕΖΑΚΙ τον παρατηρεί που τον κοιτάζει σαν να είναι τρελός. Του κάνει μια αστεία φάτσα και ο SKATER γελάει.
Cut to

ΣΚΗΝΗ 16
ΕΣΩΤ / ΔΩΜΑΤΙΑΚΙ / ΠΡΩΙ

O ΝΙΚΟΛΑΣ φυλάει τη ΛΙΛΗ στο λαιμό, στα μάτια της βλέπουμε ότι είναι αγχωμένα, κοιτάζει επίμονα το προφυλακτικό στα αριστερά τους. Κάνει μια κίνηση με το κεφάλι της σαν να του λέει μην ξεχνιέσαι. Αυτός συνεχίζει να τη φυλάει και να ξεκουμπώνει το παντελόνι του.
Cut to

ΣΚΗΝΗ 17
ΕΣΩΤ / ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ / ΠΡΩΙ

Ο  ΓΙΑΤΡΟΣ βγαίνει από το δωμάτιο μαζί με τη ΈΓΚΥΟ με το λουλουδένιο φόρεμα. Ο ΓΙΑΤΡΟΣ παρατηρεί τον SAíD  αμέσως. Οι δύο άνδρες αναγνωρίζονται. Και αυτοί γνωρίζονται καιρό. Προφανώς υπάρχει αμοιβαία αντιπάθεια. Η έγκυος αισθάνεται την ένταση και βγάζει τη βεντάλια της και κάνει αέρα στον εαυτό της. Βλέπει από μακριά τον SAíD ο οποίος τους κοιτάζει με ανυπομονησία. Ο SAíD  χωρίς να βλέπει τη φουσκωμένη κοιλιά της, αρχίζει και περπατάει προς το μέρος τους.  Ξαφνικά τη βλέπει να αναστενάζει χαϊδεύοντας την επίπεδη (στα μάτια του) κοιλιά της και μετά να κοιτάζει προς τον ΓΙΑΤΡΟ χαμογελώντας. Ο ΓΙΑΤΡΟΣ τον παρακολουθεί που έρχεται προς το μέρος τους. Ξαφνικά σταματάει ο χρόνος. Ένα φως τρεμοπαίζει. Ο ΓΙΑΤΡΟΣ συγχαίρετε γρήγορα την ΈΓΚΥΟ και αρχίζει και τρέχει προς τον SAíD. Ο SAíD νικημένος αρχίζει και τρέχει προς τις σκάλες, ο ΓΙΑΤΡΟΣ τρέχει από πίσω του – δεν θα τον αφήσει να ξεφύγει. Τα τρία άτομα που τον έβλεπαν κάνουν πέρα για να περάσουν, οι υπόλοιποι (όπως ο skater) βλέπουν απλά τον ΓΙΑΤΡΟ να τρέχει... Μπροστά του ένα μέρος του πατώματος είναι κατακόκκινο. Σαν μια λίμνη αίματος. Ο γιατρός πανικοβάλλεται κάτι πάει στραβά. Κάποια φώτα τρεμοπαίζουν.

Cut to

ΣΚΗΝΗ 18
ΕΣΩ / ΣΚΑΛΕΣ / ΠΡΩΙ
  
Ο SAíD κατεβαίνει τις σκάλες και τρέχει προς τα κάτω ξέρει ακριβώς που να πάει να κρυφτεί. Από πίσω του ο ΓΙΑΤΡΟΣ, χάνει έδαφος.
Cut to

ΣΚΗΝΗ 19
ΕΣΩ / ΣΚΑΛΕΣ / ΠΡΩΙ

Ο SAíD τρέχει κάτω τις σκάλες. Ο ΓΙΑΤΡΟΣ τον ακολουθάει πανικοβλημένος. Κάποια φώτα που περνάνε τρεμοπαίζουν ασταμάτητα.   
Cut to

ΣΚΗΝΗ 20
ΕΣΩ / ΔΩΜΑΤΙΑΚΙ / ΠΡΩΙ

Ο ΝΙΚΟΛΑΣ και η ΛΙΛΗ κάνουν έρωτα. Το προφυλακτικό ανέγγιχτο. Το φως στο δωμάτιο τους τρεμοπαίζει. 
Cut to

ΣΚΗΝΗ 21
ΕΣΩ / ΥΠΟΓΕΙΟ / ΠΡΩΙ

Ο SAíD κοιτάει πίσω του δεν βλέπει το γιατρό, μάλλον του ξέφυγε. Βλέπει το φως να τρεμοπαίζει, περπατάει προς το δωματιάκι, είναι σχεδόν δίπλα στη πόρτα. Απ' το παράθυρο για πρώτη φορά βλέπει και τη ΛΙΛΗ, χαμογελάει τρομαχτικά.  Νιώθει ανακούφιση. Ξαφνικά  νιώθει κάτι να τον τραβάει από τον γιακά του. Είναι ο ΓΙΑΤΡΟΣ ο οποίος οργισμένος τον σέρνει μακριά από το δωματιάκι. 
Cut to

ΣΚΗΝΗ 22
ΕΣΩ / ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΜΕ ΦΥΤΑ / ΠΡΩΙ

Το πρόσωπο του SAíD έχει ασπρίσει ολόκληρο, για πρώτη φορά τον βλέπουμε τρομαγμένο, δεν καταλαβαίνει.  Ο ΓΙΑΤΡΟΣ τον σέρνει μέχρι την άλλη άκρη. 
Cut to

ΣΚΗΝΗ 23
ΕΣΩ / ΑΣΠΡΟ ΔΩΜΑΤΙΟ / ΠΡΩΙ

Ο ΓΙΑΤΡΟΣ τον πετάει μέσα σε ένα άδειο άσπρο δωμάτιο με μπάρες σε όλα τα παράθυρα. Θαμπώνεται από όλη την ασπρίλα και δεν μπορεί να δει καλά. Υπάρχει μόνο μια λεπτή κόκκινη γραμμή. Νιώθει φυλακισμένος αλλά δεν μπορεί να πάει πουθενά. Η πόρτα πίσω του κλειδώνει. Αρχίζει και φρικάρει, θέλει να βγει από εκεί μέσα... σέρνεται προς τη κόκκινη γραμμή…
Cut to

ΣΚΗΝΗ 23
ΕΣΩ / ΔΩΜΑΤΙΑΚΙ / ΠΡΩΙ

Το δωμάτιο είναι άδειο.  Το προφυλακτικό ανέγγιχτο.
Cut to
 
ΣΚΗΝΗ 24.
ΕΣΩ / ΟΙΚΟΔΟΜΗ – ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ / ΠΡΩΙ

    Ο SAíD νευριασμένος / ψυχωτικός, και σαν από εκδίκηση, οργανώνει σαν τρόπαια λερωμένα στρώματα πάνω σε ένα βουνό από σπασμένες καρέκλες / γραφεία / κρεβάτια.  Αναγνωρίζουμε μερικά από το δωμάτιο που κατέρρεε όπου πρωτοείδαμε και τον ΓΙΑΤΡΟ. Οι ασθενείς που κάποτε ξαπλώνανε πάνω σε αυτά δεν τα κατάφεραν και ο SAíD το γιορτάζει αυτό. 
Cut to

ΣΚΗΝΗ 25.
ΕΣΩ - ΕΞΩ / ΣΤΕΓΝΟ-ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΟ / ΠΡΩΙ

Ο SAíD βγαίνει από τη μαυρίλα του PARKING, φτάνει στην αυλή και μπαίνει μέσα στο στεγνό-καθαριστήριο.  Τα μηχανήματα δουλεύουν κανονικά, ο ήχος τους δυνατότερος από ποτέ.  Περπατάει σαν βασιλιάς ανάμεσα τους, προχωράει προς τον καθρέφτη του όπου και σταματάει. Ετοιμάζεται για την καινούργια μέρα. Ξαφνικά ένας ήχος και μια μυρωδιά του αποσπάει την προσοχή - περπατάει με σκοπιμότητα προς την πόρτα.   
Cut to

ΣΚΗΝΗ 26
ΕΞΩ / ΑΙΘΡΙΟ – ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΕΓΝΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΟ / ΠΡΩΙ

Μόλις πατάει το πόδι του στην αυλή ακούγεται ένας δυνατός χτύπος καρδιάς που τον ωθεί προς τους σωλήνες στην εσωτερική σκάλα του νοσοκομείου.
Match Cut to

ΣΚΗΝΗ 27
ΕΣΩ / ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ / ΠΡΩΙ

Ένας νεαρός γύρω στα 19 μπαίνει μέσα στο νοσοκομείο. Μόλις πατάει το πόδι του μέσα στο νοσοκομείο ακούγεται ένας δυνατός χτύπος καρδιάς.

ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ