Ψηλάφισμα εαυτού

Σεναριογράφοι

Σεναριογράφος Νάκος Δημήτρης

Στοιχεία Σεναρίου

Τίτλος στα αγγλικά
SELF FEELING
Έτος συγγραφής Αριθμός σελίδων Υπολογιζόμενη διάρκεια Κατηγορία Είδος
2009 3 5' Μυθοπλασία Κοινωνικό

Σύνοψη

Μία γυναίκα γύρω στα 45 μέτριας εμφάνισης βρίσκεται σε αγωνιώδη προσπάθεια να «μάθει», να «αποκρυπτογραφήσει», το σώμα και το πρόσωπό της και μέσα από αυτά τον ίδιο της τον εαυτό, προσπαθώντας να πετάξει το προσωπείο της, για να αποκαλύψει το πρόσωπό της. Μία ιστορία που κινείται από την αρχή έως το τέλος μεταξύ ονειρικού και πραγματικού, με μία «μπρεχτική» αποοικειοποίηση ως διαλεκτικό άξονα.

Περίληψη

Η δράση της ιστορίας ολοκληρώνεται μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο με μία σχεδόν όμοια σκηνή στην αρχή και το τέλος που κλείνει τον κύκλο της αφήγησης. Μια σύγχρονη 45χρονη γυναίκα, μέτριας και μάλλον συνηθισμένης εμφάνισης είναι ξαπλωμένη στο κρεβάτι της σε εμβρυακή αρχικά στάση. Ψηλαφίζει το σώμα της και το πρόσωπό της, όπως τα μωρά όταν αρχίζουν να καταλαβαίνουν τον εαυτό τους. Στη συνέχεια την παρακολουθούμε στην εργασία της κι έπειτα το μεσημέρι να μαγειρεύει στην κουζίνα της. Το απογευματάκι ετοιμάζεται για τη βραδινή της έξοδο, όπου ένα φιλικό της ζευγάρι θα της γνωρίσει έναν φίλο τους. Ενώ ο φίλος τους δε δείχνει να ενδιαφέρεται για εκείνη, η φίλη της γυναίκας την προτρέπει να φρεσκαριστεί. Εκείνη πηγαίνει στο w.c. και φαντάζεται να έρχεται από εκεί με το πρόσωπό της πασαλειμμένο με το μακιγιάζ της σαν θλιβερή μάσκα. Στην πραγματικότητα, καθώς επιστρέφει από το w.c. αποδεικνύεται, ότι απλά έβαλε λίγο πιο έντονο κραγιόν. Το τέλος της μέρας τη βρίσκει και πάλι μόνη της, ξαπλωμένη στο κρεβάτι της στην ίδια εμβρυακή στάση με την πρώτη σκηνή της ταινίας, λίγο πριν το ξημέρωμα, να αισθάνεται μόνο εκεί στο σκοτάδι ασφαλής, που κανένας δεν τη βλέπει και κανέναν δε βλέπει, μια ασφάλεια που παραπέμπει στην κατάσταση του ανθρώπου πριν να γεννηθεί.

Κείμενο προθέσεων σεναριογράφου

Πρόθεση μου είναι να δείξω την αγωνιώδη προσπάθεια του σύγχρονου ανθρώπου να γνωρίσει τον εαυτό του, κάτι που μπορεί να γίνει μόνο αν ο ίδιος πάρει απόφαση να πετάξει το προσωπείο, που είτε του έχουν φορέσει είτε ο ίδιος έχει φορέσει και φοράει ανά περίπτωση, αποκαλύπτοντας το πραγματικό του πρόσωπο. Η διαδικασία αυτή προσωποποιείται σε μια 45χρονη γυναίκα, το σώμα και το πρόσωπό της οποίας έχει αρχίσει σιγά σιγά να αλλάζει, αλλαγή που προσπαθεί να αφομοιώσει και να γνωρίσει και μέσω της αλλαγής αυτής να γνωρίσει πλέον τον ίδιο της τον εαυτό. Το υγιές σώμα της ηρωίδας τίθεται σε αντιδιαστολή με το σώμα της νεαρής παχουλής, σώμα μη υγιώς «παραμορφωμένο», για το οποίο ευθύνεται η ίδια και το οποίο νομίζει πως γνωρίζει σε αντίθεση με την ηρωίδα που ψάχνει να γνωρίσει το σώμα της, τον εαυτό της. Μπρος όμως σε αυτή τη γνώση του εαυτού προκαλείται φόβος στον άνθρωπο και εν προκειμένω στην ηρωίδα. Πρόκειται για έναν φόβο σχετικά με γνωρίσματα του εαυτού της, που δεν είναι έτοιμη να μάθει, αλλά και φόβος για το άγνωστο εν γένει. Η μόνη ασφάλεια τότε κρίνεται η κατάσταση του ανθρώπου πριν να γεννηθεί, όταν ήταν έμβρυο, προστατευμένο στην κοιλιά της μητέρας. Η σκέψη, άλλωστε, ότι τα βάσανα του ανθρώπου ξεκινούν από τότε που γεννήθηκε και η καλύτερη λύση είναι η επιστροφή στο μηδέν της ύπαρξης του, υπάρχει ήδη πολλά χρόνια από τον «Οιδίποδα επί Κολονώ» και την ιστορία του βασιλιά Μίδα και του σοφού Σειληνού, μέχρι και τη λαϊκή παράδοση των Βίκινγκς.


Διαβάστε τo σενάριo

Το σενάριο δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Αν ενδιαφέρεστε να το διαβάσετε ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.

Όνομα *

Κείμενο προς το σεναριογράφο
(γράψτε οπωσδήποτε ονοματεπώνυμο και email, για να επικοινωνήσει ο σεναριογράφος μαζί σας) *

Γράψτε τον κωδικό *


Σχόλια επισκεπτών

Γράψτε τα σχόλιά σας για το σενάριο.

Όνομα *

Σχόλια *

Γράψτε τον κωδικό *