"Κύναστον", θεατρική παράσταση

Κείμενα και Κριτικές

Κύναστον (θεατρική παράσταση), Σύνοψη, περίληψη έργου, φωτογραφίες


ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Ο Γουίλιαμ Τζόνσον είναι θιασάρχης του θεάτρου Χόουπ. Το κληρονόμησε από τον συνονόματο πατέρα του, ο οποίος ήταν και ιδρυτής του. Στο θίασό του έχει τον ηθοποιό Έντουαρτ Κύναστον, όπου παίζει τους πρωταγωνιστικούς γυναικείους ρόλους. Οι ερμηνείες του έχουν μεγάλη απήχηση στο κοινό και θεωρείται η «πιο πειστική γυναίκα που πάτησε τη σκηνή».

Οι δύο άντρες έχουν μεγαλώσει μαζί, καθώς ο πατέρας τού Γουίλιαμ πήρε σε μικρή ηλικία τον Κύναστον, (μόλις αποφοίτησε τη σχολή, όπου έμαθε τη γυναικεία δραματική τέχνη) και τον έκανε μέλος της οικογένειάς του. Τα παιδιά μεγάλωσαν σαν αδέλφια αλλά και με κρυφά αισθήματα ζήλιας, ανταγωνισμού και λανθάνοντα ερωτισμού.

Με το θάνατο του πατέρα, που επέρχεται στην ουσία από το κλείσιμο των θεάτρων το 1643 περίπου, οι δύο άντρες μένουν μόνοι τους.  Για να μπορέσουν να επιβιώσουν, κάνοντας περιοδεύων θέατρο σε καπηλειά και πρόχειρες σκηνές, ο Γουίλιαμ σπρώχνει τον Κύναστον να ξαπλώνει με ευγενείς που θα τους εξασφαλίσουν την επόμενη παραγωγή. Κάτι τέτοιο έρχεται σε αντίθεση με την υπόσχεση που έδωσε στον πατέρα του «ότι θα φροντίζει τον Κύναστον».

Το 1660 τα θέατρα ανοίγουν και ο Γουίλιαμ αναλαμβάνει τη διεύθυνση του Χόουπ. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος τώρα και λίγοι θίασοι θα επιβιώσουν. Ο Γουίλιαμ προτείνει για άλλη μία φορά στον Κύναστον να ενδώσει στις ερωτικές προτάσεις του διευθυντή του θεάτρου Σουάν, λόρδο Λάγκλεϋ, ώστε να συγχωνευτούν μαζί του. Ο Κύναστον αρνείται κάθετα, πιστεύοντας ότι δεν συντρέχουν σοβαροί λόγοι όπως στο παρελθόν. Στηρίζεται στο όνομα και στη φήμη του τώρα. Οι δύο άντρες έρχονται σε ρήξη. Ο Γουίλιαμ φτάνει τα πράγματα στα άκρα αρνούμενος όλα τα ερωτικά αισθήματα του απέναντι στον Κύναστον και επίσης, απειλώντας ότι θα βάλει αληθινή γυναίκα στη θέση του.

Εδώ και κάποιο καιρό δίνονται κρυφές παραστάσεις στις οποίες μία γυναίκα υποκρίνεται την ηθοποιό. Μια τέτοια κίνηση οδηγεί το ζευγάρι σε πλήρη αποξένωση. Η συνεργασία διαλύεται και ο Κύναστον φεύγει από το θίασο. Η απειλή της εισόδου των γυναικών στα θέατρα γίνεται πραγματικότητα και ο Κύναστον αναγκάζεται να παίξει και αντρικούς ρόλους. Ενδίδει στις προτάσεις του Λάγκλεϋ και μπαίνει στο θίασό του.

Μετά από καιρό ο Γουίλιαμ βλέπει τον Άμλετ στο θέατρο Σουάν, με τον Κύναστον στον ομώνυμο ρόλο. Πάει στο καμαρίνι να τον συγχαρεί και εκείνος τον αντιμετωπίζει με ειρωνεία και ψυχρότητα. Ο Γουίλιαμ παραδέχεται την ερωτική σχέση του με τη γυναίκα-ηθοποιό, που έφερε στο θέατρο (Μπρέντα) και προσπαθεί ν ‘απολογηθεί στον Κύναστον για τη συμπεριφορά του  αλλά μάταια.

Δεν υπάρχει τίποτα που να τους ενώνει πια εκτός από τις κοινές μνήμες

Σχόλια