4 Μαρτίου

Κείμενα και Κριτικές

από το popaganda.gr

Με το 4 Μαρτίου, την ίσως πιο ολοκληρωμένη κινηματογραφικά δουλειά, και πάντως την πιο συμπαγώς τοποθετημένη απέναντι στα περιρρέοντα εξωκινηματογραφικά, ο Δημήτρης Νάκος παραδίδει ένα νατουραλιστικό δυναμιτάκι με σαφείς πολιτικές και πολιτισμικές φορτίσεις: μια ανατολικοευρωπαία παραδουλεύτρα προσπαθεί να αποκρύψει το θάνατο της ηλικιωμένης που προσέχει, μέχρι να αποφασίσει αν θα «δανειστεί» τα χρήματα που είναι κρυμμένα στο σεντούκι, για να εξασφαλίσει τη δικιά της μάνα ιατροφαρμακευτικά. Η υπόθεση περιπλέκεται όταν στο παιχνίδι μπαίνει ο κρυφός Έλληνας εραστής της, που προσπαθεί να την ωθήσει ν’ αρπάξει τα λεφτά και να τρέξει, προτού το κάνει ο ίδιος μόνος του. Η Dardenne-ική κινηματογράφιση κομπλέ με την προλεταριακή ανησυχία και τον επιφυλακτικό ουμανισμό, προσδίδουν στην ταινία αν όχι μια επίκαιρη αμεσότητα, τουλάχιστον μια κοινωνική ουσιαστικότητα.


http://popaganda.gr/popaganda-sti-drama-orektika-talentou-dichnoun-ti-gefsi-tou-mellontos/