ΜΠΑΜΠΑ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ;

Σεναριογράφοι

Σεναριογράφος RAFAILIDOU JANIS

Στοιχεία Σεναρίου

Τίτλος στα αγγλικά
Dad_Where_Are_You
Έτος συγγραφής Αριθμός σελίδων Υπολογιζόμενη διάρκεια Κατηγορία Είδος
2010 3 3' Πειραματικό fantasias_kai_ntokimanter

Σύνοψη

Η νεαρή σκηνοθέτης, της ταινίας ‘Μπαμπά που είσαι;’, επιρεασμένη απο την σημερινή κατάσταση της χώρας και την αντίδραση των νέων απέναντη στην εξουσία, ανακαλεί το παρελθόν και ψάχνει τον πατέρα της ως εξερμένο φοιτητή την περίοδο του Πολυτεχνείου (Νοέμβρης, 1973). Χρησιμοποιεί την κινούμενη εικόνα ως μέσο μεταφοράς στον χρόνο και την ιστορία. Το σενάριο αναφέρεται στην προσπάθεια της κοπέλας να συναντήσει τον πατέρα της ως συνομίλικο της, συσχετίζοντας έτσι την κατάσταση του σήμερα με την γεννιά του ’73.

Περίληψη

Η σκηνοθέτιδα της ταινίας, επιρεασμένη απο την σημερινή κατάσταση της χώρας και την αντίδραση των νέων απέναντη στην εξουσία, ανακαλεί το παρελθόν και ψάχνει τον πατέρα της ως εξερμένο φοιτητή την περίοδο του Πολυτεχνείου (Νοέμβρης, 1973). Στο σενάριο, η σκηνοθέτιδα εξιστορείτε την προσπάθια της να ανακαλέσει το παρελθόν ώστε να βρεί τοσο την δική της σχέση με αυτό, όσο και του πατέρα της. H παιδική της μνήμη είναι σημαδεμένη από συγκεκριμένες εικόνες από τις μέρες του Πολυτεχνείου. Θυμάται να ψάχνει απεγνωσμένα ανάμεσα σε χιλιάδες πρόσωπα αντρών, με μούσια ή μουστάκια και μακριά μαλλιά. Αναρωτιέται εάν αυτές είναι σκηνές της φαντασίας της που έπλασε ακούγοντας τους γονείς της να μιλούν για το παρελθόν ή εάν είναι πλάνα που ίσως είδε ως παιδί στην τηλεόραση. Αποφασίζει να λύσει το μυστήριο συλλέγοντας ότι οπτικοακουστικό υλικό υπάρχει, το οποίο είχε μαγνητοσκοπηθεί από τις μέρες του 1973 στην Αθήνα. Ίσως εκεί να έβρισκε και τον πατέρα της και να τον συναντούσε ως νέο, συνομήλικο της. Με αυτόν το τρόπο, η κινούμενη εικόνα χρησιμοποιήται ως μέσο μεταφοράς στον χρόνο και την ιστορία της χώρας. Η σκηνοθέτιδα καταφέρνει με αυτόν τον τρόπο να επισκευθεί το παρελθόν μέσω της ταινίας που φτίαχνει (δηλαδή των πλάνων που τράβηξε η ίδια στο 1973). Είναι ένα πειραματικό/φανταστικό σενάριο που προσπαθεί με έμμεσο και ποιητικό τρόπο να συσχετίσει την κατάσταση του σήμερα με την γεννιά του ’73.

Κείμενο προθέσεων σεναριογράφου

Η σύνοψη του σεναρίου (παραπάνω), λόγο του θέματος του, αυτο-αναφέρεται στις προθέσεις της σεναριογράφου, η οποία ταυτίζεται με τον ρόλο της σκηνοθέτιδας. Παρακάτω αναφέρω μερικές διευκρινιστικές πληροφορίες σε σχέση με την υλοποίηση του σεναρίου σε ταινία: 1. Το διαγωνιζόμενο σενάριο λειτουργεί ως μονόλογος τον οποίο διηγείται ένας γυναικείος χαρακτήρας (η σκηνοθέτης). 2. Στην περίπτωση παραγωγής της ταινίας, μέρος του κειμένου θα χρησιμοποιηθεί ως voiceover ή/και ως μονόλογος του ρόλου της σκηνοθέτιδας. 3. Το οπτικό υλικό που θα συνοδεύει το κείμενο-μονόλογο θα αποτελείται απο αρχειακό υλικό με πλάνα της περιόδου του Νοέμβρη 1973, στην Αθήνα, όπου καταγράφονται σκηνές απο την πόλη και απο τα γεγονότα στο Πολυτεχνείου. Τα πλάνα αυτά είναι ήδη συλλεγμένα (με άδεια χρήσης) από το Κρατκό Αρχείο και από προσωπικές συλλογές των: Γιώργου Τσεμπερόπουλου και Σάκη Μανιάτη, Στέλιου Κούλογλου. 4. Το σενάριο θα μπορούσε να συνοδεύεται και απο ορισμένες σκηνοθετημένες σκηνές οι οποίες αναφέρονται στο παρόν.


Φωτογραφίες σχετικές με το σενάριο

Φωτογραφία 1 , Φωτογραφία 2 , Φωτογραφία 3

Διαβάστε τo σενάριo

Το σενάριο δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Αν ενδιαφέρεστε να το διαβάσετε ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.

Όνομα *

Κείμενο προς το σεναριογράφο
(γράψτε οπωσδήποτε ονοματεπώνυμο και email, για να επικοινωνήσει ο σεναριογράφος μαζί σας) *

Γράψτε τον κωδικό *


Σχόλια επισκεπτών

Γράψτε τα σχόλιά σας για το σενάριο.

Όνομα *

Σχόλια *

Γράψτε τον κωδικό *