Σεμινάρια

2002 - 2012_ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Εργαστήρι Παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών.
(Χτίζοντας την ταινία με νούμερα και διαδικασίες)
Συντονιστής, Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης

Σε γενικές γραμμές η δομή του μαθήματος και των συναντήσεων έχει ως εξής:

Θέλεις να γίνεις παραγωγός? Θέλεις να κάνεις απλά την ταινία σου αλλά δεν ξέρεις πώς? Θέλεις να συμπληρώσεις τις γνώσεις παραγωγής που έχεις? Θέλεις να ξέρεις σφαιρικά την διαδικασία κατασκευής μιας ταινίας?

Στο σύνολο των διαδικασιών που αφορούν στην παραγωγή, στα στάδια και τους συσχετισμούς της, αναφέρεται ο κύκλος σεμιναρίων με συντονιστή τον σκηνοθέτη και παραγωγό του κινηματογράφου Κυριάκο Χατζημιχαηλίδη.

Στόχος του Εργαστηρίου είναι η κατανόηση και η πρακτική εκμάθηση του συνόλου των διαδικασιών της παραγωγής, προκειμένου να είναι ασφαλής και επιτυχημένη μια κινηματογραφική ταινία. Με βάση την μικρού μήκους, η σταδιακή ανάπτυξη του κύκλου παραγωγής της θα σας οδηγήσει στην οργανωμένη και συντονισμένη αντιμετώπισή της. Προβολές μικρών ταινιών θα δίνουν αφορμές για επιβεβαιώσεις των δεδομένων αλλά θα σταθούν και αντικείμενο κριτικής ανάλυσης σε σχέση με το δίλημμα, καλή παραγωγή ή καλή σκηνοθεσία?

Η διδασκαλία γίνεται σε τμήματα όπου ο καθένας από τους συμμετέχοντες έχει στη διάθεσή του, πρότυπο μικρού σεναρίου για πρακτική εργασία σε σχέση με την παραγωγή, εκτέλεση, οργάνωση και διεύθυνση παραγωγής. Η διδασκαλία των απαραίτητων γνώσεων για την κατάρτιση φακέλου παραγωγής, ανίχνευσης πόρων, σχηματισμό προϋπολογισμών αλλά και των ζητημάτων διακίνησης της ταινίας είναι κάποια από τα βασικά θέματα που θα αναπτυχθούν. Θα εστιάσουμε σε ζητήματα της συμπαραγωγής και σχέσεων που δημιουργούνται σε επίπεδο νομικό, ασφαλιστικό, φορολογικό αλλά και των συσχετισμών με τα υπόλοιπα τμήματα της κινηματογραφικής παραγωγής όπως: σκηνοθετικό, φωτογραφίας, σκηνογραφικό, ενδυματολογικό, post production, εργαστήρια εικόνας και ήχου, διακίνησης και πώλησης.

Μέσα σε ευχάριστο κλίμα οι αριθμοί και οι διαδικασίες αποκτούν ενδιαφέρον καλλιτεχνικό αφού η βάση των μαθημάτων είναι μία και αυτή: Να μάθουμε πως η καλή παραγωγή είναι εν τέλει μια δημιουργική διαδικασία και πως στο αισθητικό αποτέλεσμα συμβάλουν σημαντικά οι αριθμοί και διαδικασίες.

Εισηγητής ο Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης με δράση στην σκηνοθεσία, την διεύθυνση παραγωγής, την παραγωγή, κυρίως, της ελληνικής κινηματογραφικής ταινίας μικρού μήκους.

Η δομή των 12 συναντήσεων περιέχει αναπτυγμένη στα δίωρα, την εξής θεματολογία:

• Προβολή δύο ταινιών μικρού μήκους.
• Συζήτηση και εισαγωγή γύρω από το θέμα Παραγωγή.
• Γενικές τοποθετήσεις και βασικές έννοιες.
• Μέθοδος και τρόπος χρήσης των δίωρων του σεμιναρίου.
• Πρότυπο σενάριο.
• Ο παραγωγός και η σχέση του με την παραγωγή.
• Πόσο ρόλο παίζουν τα χρήματα στην συγκεκριμένη τέχνη?
• Πόσο ρόλο παίζει η γνώση των διαδικασιών και η εμπειρία?
• Παραγωγή.
• Εκτέλεση παραγωγής.
• Οργάνωση παραγωγής.
• Διεύθυνση παραγωγής.
• Ξεκινώντας από τα χαμηλά.
• Ανάγνωση του πρότυπου σεναρίου.
• Τι πρέπει να γίνει στο σπίτι? Break Down.
• Κάθε πράγμα στον καιρό του! (Από άλφα προς το ωμέγα της παραγωγής.)
• Δεν χωράνε δύο καρπούζια σε μία μασχάλη! (Όχι πια σκηνοθέτης παραγωγός.)
• Η αρχή το ήμισυ του παντός! (Το σενάριο οδηγεί προς την επιτυχία.)
• Το σωστό Break Down και η εφαρμογή του στον προϋπολογισμό.
• Σχέσεις με την αγορά.
• Ανιχνεύοντας χρήματα. Χρηματοδοτικά προγράμματα.
• Προϋπολογισμός, ο καλύτερος φίλος του παραγωγού
• Φάκελος παραγωγής.
• Το excel. Χρήση και βασικές γνώσεις διαχείρισης του προγράμματος.
• Γιατί ένας καλός προϋπολογισμός οδηγεί στην επιτυχία?
• Τοποθέτηση δεδομένων στα πεδία.
• Κοστολόγηση. Κεφαλαιοποιήσεις. Ποσοστά. Νομικό καθεστώς. Ασφάλεια.
• Τα τμήματα της παραγωγής, εισαγωγή.
• Τμήματα και σχέσεις με τον προϋπολογισμό, αναλυτικά.
• Σκηνοθετικό. Φωτογραφίας. Ήχου. Σκηνογραφικό. Ενδυματολογικό. Μακιγιάζ. Ηθοποιοί. Χώροι. Φαγητό. Τεχνικός εξοπλισμός. Εργαστήρια. Post Production. Μουσική. Πνευματικά δικαιώματα. Διακίνηση, κ.ά.
• Η γεύση του τελικού νούμερου. Αποφάσεις. Ελιγμοί.
• Budget, low budget και real budget.
• Η προσωπικότητα του παραγωγού.
• Τι είναι μια καλή παραγωγή?
• Καλός και κακός παραγωγός.
• Επαφές. Σχέσεις.
• Το συρτάρι του παραγωγού.
• Εισιτήρια, βραβεία, έπαινοι. Το όνομα του παραγωγού.
• Απολαμβάνοντας μία ταινία.
• Προβολή της μικρού μήκους ταινίας του πρότυπου σεναρίου.
• Εντυπώσεις παραγωγικού τύπου.
• Γιατί έτσι?
• Πώς αλλιώς?
• Η ανάγκη οδηγεί τα πράγματα.
• Ξεπερνώντας τις αντιξοότητες.
• Ανακεφαλαίωση.
• Εμπρός για την πρώτη ή την επόμενη ταινία μου.

Σχόλια

Για σχετικές πληροφορίες μπορείτε να στείλετε e-mail απο το link επικοινωνία ή απευθείας απο εδώ