Και μετά τίποτα

Σεναριογράφοι

Σεναριογράφος Πριόβολου Ελενα

Στοιχεία Σεναρίου

Τίτλος στα αγγλικά
WHAT COMES NEXT?
Έτος συγγραφής Αριθμός σελίδων Υπολογιζόμενη διάρκεια Κατηγορία Είδος
2009 2 4' Μυθοπλασία Δράμα

Σύνοψη

H Ελεάννα κι ο Δημήτρης είναι ζευγάρι για περίπου πέντε χρόνια. Η σχέση τους σε γενικές γραμμές είναι αρμονική, αλλά έχει αρχίσει να τρυπώνει ανάμεσά τους μία σημαντική διαφωνία. Αυτή την ανακαλύπτουμε σιγά σιγά καθώς το ζευγάρι περπατά ένα μεσημέρι καθημερινής στους δρόμους της πόλης. Γύρω τους συμβαίνουν διάφορα δυσάρεστα γεγονότα που αντικατοπτρίζουν τη μορφή της σύγχρονης κοινωνίας. Με αυτή την αφορμή ανακαλύπτουμε ότι η Ελεάννα αρνείται να γίνει μητέρα και να φέρει τα παιδιά της στον κόσμο αυτό, ενώ αντίθετα ο Δημήτρης, συμβολίζοντας την συμβατική στάση ζωής, θέλει να γίνει πατέρας.

Περίληψη

Η Ελεάννα και ο Δημήτρης είναι ζευγάρι περίπου 5 χρόνια τώρα. Είναι και οι δύο 35 ετών και έχουν μία πολύ όμορφη, αρμονική σχέση αν και οι δύο είναι άνθρωποι με πολύ έντονες και αρκετά αντιφατικές προσωπικότητες. Η Ελεάννα είναι βοηθός σκηνοθέτη στο επάγγελμα, με πολλές σπουδές στο εξωτερικό. Εχει ταξιδέψει πολύ και έχει αποκτήσει μία παγκόσμια, αντισυμβατική αντίληψη. Ο Δημήτρης είναι ιδιοκτήτης καταστήματος με ρούχα. Είναι πολύ δραστήριος, κοινωνικός, παραδοσιακός τύπος, που αρκετές φορές δυσκολεύεται να αντιληφθεί τον τρόπο που σκέφτεται και λειτουργεί η Ελεάννα. Στην ταινία «ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΙΠΟΤΑ» πιάνουμε τους δύο ήρωές μας σε μία ανάλογη στιγμή. Υπάρχει ανάμεσά τους ένα σημαντικό, άλυτο θέμα που είναι φανερό πως προκαλεί και στους δύο μεγάλη σύγχυση και άγχος. Περπατούν ένα μεσημέρι στους δρόμους της Αθήνας. Είναι σιωπηλοί, πιασμένοι χέρι χέρι, ικανοποιημένοι από τη σχέση που μοιράζονται. Διάφοροι περαστικοί περνούν γύρω τους, όπως συμβαίνει στους δρόμους κάθε πόλης. Ξαφνικά περνά δίπλα τους μία νεαρή, έγκυος κοπέλα. Σαν να ήταν συνεννοημένοι αφήνουν τα χέρια τους κι αμέσως απλώνεται ανάμεσά τους η αμηχανία. Στο σημείο αυτό παρατηρούμε μία πομπή ανθρώπων με μαύρα που ή πηγαίνουν ή επιστρέφουν από μία κηδεία. Ένας νεαρός άντρας εκμεταλλεύεται τη σύγχυση των ανθρώπων αυτών και αρπάζει από τσέπες τα πορτοφόλια τους. Το γεγονός αυτό το παρατηρεί μόνο η Ελεάννα. Ο Δημήτρης αρχίζει να της μιλάει για το θέμα που έχει δημιουργήσει τέτοια δυσφορία στη σχέση τους. Η Ελεάννα δεν απαντά, προσπαθεί να αποφύγει την κουβέντα με τη σιωπή της. Ο Δημήτρης δεν το βάζει κάτω, συνεχίζει. Στη συνέχεια όπως περπατούν αντικρίζουν μία σειρά από δυσάρεστα , αλλά καθημερινά για την πόλη γεγονότα. Ένας ανάπηρος ζητιάνος ζητάει λεφτά, ενώ κάποιος καταλάθος, αδιαφορώντας όμως να τον σηκώσει - τον σπρώχνει και πέφτει κάτω. Σε μια γωνιά του δρόμου κάποιοι άστεγοι έχουν έρθει στα χέρια και κάποιοι τους παρακολουθούν. Στο τέλος αντιλαμβανόμαστε ότι ήταν στημένος αγώνας με στοίχημα. Παρακάτω ένας γεράκος μαζεύει τα σάπια φρούτα που πέταξε ο μανάβης, ενώ αυτός τον διώχνει χρησιμοποιώντας εξευτελιστική γλώσσα. Περνώντας έξω από ένα κατάστημα με ηλεκτρικά είδη, ένα παιδί που έχει στηθεί μπροστά στη βιτρίνα, παρακολουθεί εικόνες πολέμου και καταστροφής που εκείνη τη στιγμή αναμεταδίδονται από τις ειδήσεις. Κατά τη διάρκεια αυτών των γεγονότων δεσπόζουν οι φυσικοί ήχοι, ενώ ακούμε επιλεκτικά κάποιες φράσεις του Δημήτρη. Σε όλη αυτή την πορεία η Ελεάννα παραμένει σκεπτική ενώ ο Δημήτρης δεν σταματάει να προσπαθεί να την καταλάβει , να τη μεταπείσει. Η Ελεάννα δεν μιλάει παρά μόνο στο τέλος του οδοιπορικού τους – όταν βλέπει το αγοράκι μπροστά στο μαγαζί νε τις τηλεοράσεις - , όπου και εκεί αποκαλύπτεται ποιο είναι το θέμα στο οποίο διαφωνούν. Η γέννηση του πρώτου τους παιδιού. Η Ελεάννα δεν θέλει να κάνει παιδιά, διότι θεωρεί ότι ο κόσμος είναι εχθρικός, η κοινωνία είναι ανεξέλεγκτη και οι άνθρωποι που ζουν σε αυτή επικίνδυνοι. Ο Δημήτρης όμως θέλει να γίνει πατέρας. Η Ελεάννα κι ο Δημήτρης δεν είναι παρά ένα σύγχρονο ζευγάρι. Ο ένας , ο Δημήτρης, συμβολίζει την παραδοσιακή θέση στα πράγματα, ενώ ο άλλος, η Ελεάννα, συμβολίζει την ανησυχία και τον τρόμο του ανθρώπου απέναντι στο σύγχρονο κοινωνικό καθεστώς. Και ποια είναι η πιο σημαντική κραυγή αντίστασης, αν όχι η άρνηση προς τεκνοποίηση.

Κείμενο προθέσεων σεναριογράφου

 


Διαβάστε τo σενάριo

Το σενάριο δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Αν ενδιαφέρεστε να το διαβάσετε ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.

Όνομα *

Κείμενο προς το σεναριογράφο
(γράψτε οπωσδήποτε ονοματεπώνυμο και email, για να επικοινωνήσει ο σεναριογράφος μαζί σας) *

Γράψτε τον κωδικό *


Σχόλια επισκεπτών

Ο σεναριογράφος δεν επιθυμεί να σχολιαστεί το σενάριό του.