Παπαγεωργίου Μάριος Π.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη τον Ιούλιο του 1981. Το βλέμμα μου είχε την πρώτη του επαφή με τον κινηματογράφο ήδη από τα πρώτα του ανοίγματα στον κόσμο. Δε θυμάμαι τίποτα από τότε, αλλά η εν-τύπωση είχε γίνει μέσα μου. Ξεκινάω να θυμάμαι όταν από τα 6-7 μου χρόνια άρχισα να συναισθάνομαι την προοπτική εκείνης της μνήμης, κοινωνώντας τη γοητεία των κλασσικών εικόνων σε νυχτερινή ιεορτελεστία με την οικογένεια καθημερινά μαζεμένη –πριν καν όλα βρουν το «μετά» τους: την προσωπική μου ενασχόληση, δηλαδή, με τον κινηματογράφο. Το 1999, ενώ παίρνω το απολυτήριο Γενικού Λυκείου από την Ελληνογαλλική Σχολή "Καλαμαρί", παράλληλα «προπονούμαι» για να μπορώ να φύγω στο εξωτερικό για σπουδές. Προορισμός: Μ. Βρετανία. Σπουδάζοντας Film, Television and Media Studies στο University of Stirling της Σκωτίας, o θάνατος του πατέρα μου με σημαδεύει. Νιώθοντας «εκθρονισμένος», επιστρέφω στην Ελλάδα. Οι σπουδές φυσικά δεν έχουν ολοκληρωθεί, αλλά θα συνεχίσουν στο New York College Θεσσαλονίκης, απ’ όπου θα πάρω τελικά το 2006 πτυχίο bachelor για Film and Television Studies. Η επιστροφή μου στη γενέθλια πόλη θα διακλαδώσει την αγωνία έκφρασης μου μέσα από μία σειρά δραστηριοτήτων: την κριτική κινηματογράφου σε έντυπα της πόλης («Εξώστης», «Fix Carré» και «Αυλαία»), τη συμμετοχή μου σε μία σειρά βιβλίων-οδηγών με σύντομες κριτικές ταινιών υπό την επιμέλεια του γνωστού Έλληνα κριτικού Αλέξάνδρου Ν. Δερμεντζόγλου, την ενασχόληση μου με το θέατρο και την πρώτη μου κινηματογραφική δουλειά «L’ histoire du nombre 1» (ταινία μικρού μήκους). Το 2006 είχα συμμετοχή σαν συν-σκηνοθέτης μαζί με την Τάνια Κίτσου στην οπτικοακουστική παράσταση "Οι Δρόμοι του Έρωτα", με την ερμηνεύτρια Νατάσσα Μάρε Μουμτζίδου (μια αφηγηματική σύνθεση ενός οδοιπορικού μέσα από την αλληλεπίδραση της ερμηνεύτριας με την παράλληλη προβολή διαφόρων βίντεο). Την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2006, συμμετείχα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα θεατρικής αγωγής "Ημέρες Έκφρασης και Δημιουργίας", το οποίο αποτελεί δραστηριότητα του "Ιδρύματος Φίλων Μελίνας Μερκούρη" στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, με τίτλο "Το Ταξίδι του Νερού". Τον Ιούλιο του 2006 και το 2007 είχα την εικαστική εγκατάσταση με προβολές στο θεατρικό έργο της ομάδας Πειραματικού θεάτρου Fractals με τίτλο "The Ways of Eros" που ανέβηκε στα πλαίσια του Διεθνούς Συνεδρίου "Θέατρο και Πανεπιστήμιο" στο Ουρμπίνο της Ιταλίας. Το 2007 και 2008 ήμουν ενεργό μέλος της ίδιας θεατρικής ομάδας και υπεύθυνος για τη διαμορφωθείσα αισθητική της παράστασης "Ο Σχοινοβάτης" του Ζαν Ζενέ, σε σκηνοθεσία Τάνιας Κίτσου. Το 2008 καθώς ολοκληρώνεται το «L’ histoire du nombre 1», μπαίνω συμπαραγωγός στη μετά βραβευμένη ταινία μικρού μήκους «Regular Nights» (2008) του Στέργιου Πάσχου, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθηνών «Νύχτες Πρεμιέρας». Παράλληλα καλύπτω με άρθρα το Διεθνές Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της Θεσσαλονίκης «ΑΖΑ shortfilm Festival», που πλέον έχει μετονομαστεί «TISFF: THESS INTERNATIONAL SHORT FILM FESTIVAL». Από το 2008 ξεκίνησα τη συγγραφή ενός βιβλίου, διαιρεμένου σε τόμους, με κριτικές ταινιών του παγκόσμιου κινηματογράφου, προσεγγίζοντάς τες από μία ιδιαίτερη σκοπιά που μελετά το ήθος και τον τρόπο γραφής της κάθε κινηματογραφικής δημιουργίας απέναντι στο ίδιο το θέμα της. Παράλληλα μετακομίζω στην Αθήνα. Στις αρχές του 2011 ολοκληρώνεται και η δεύτερη προσωπική μου ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Avant d’ avoir le vent». Ύστερα από κάλυψη της ιστορικής απεργίας πείνας των 300 μεταναστών, βρισκόμαστε (εγώ κι ένας συνάδελφος) στο στάδιο της δημιουργίας ενός ντοκιμαντέρ με ιδιότυπη αφήγηση που αποτυπώνει, ερευνά και προσεγγίζει τόσο τον αγώνα και τη ζωή μετά από αυτόν όσο και το υφιστάμενο μεταναστευτικό πρόβλημα. ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ 2008 ταινία μικρού μήκους film "L' histoire du nombre 1" (σεναριογράφος, σκηνοθέτης, μοντέρ) 2009 ταινία μικρού μήκους Regular Νights (συμπαραγωγός στη βραβευμένη ταινία μικρόύ μήκους του Στέργιου Πάσχου στο Διεθνές Φεστιβάλ Αθηνών "Νύχτες Πρεμιέρας") 2011 ταινία μικρού μήκους "Avant d' avoir le vent" (σεναριογράφος και σκηνοθέτης) 2011 (στα γυρίσματα) ένα ντοκιμαντέρ που, συνδυάζοντας στοιχεία φιξιόν, πραγματεύεται το ιστορικό γεγονός της απεργίας πείνας των 300 μεταναστών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και τα μεταναστευτικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη.