Σεναριογράφος | Σκούρας Αλέξανδρος |
---|
Τίτλος στα αγγλικά |
---|
807 |
Έτος συγγραφής | Αριθμός σελίδων | Υπολογιζόμενη διάρκεια | Κατηγορία | Είδος |
---|---|---|---|---|
2009 | 2 | 4' | Μυθοπλασία |
Ένας άνδρας και μια γυναίκα βρίσκονται άγνωστοι σε ένα αστικό λεωφορείο. Κοιτάζονται, αλλά ο άνδρας διστάζει να την πλησιάσει. Όταν το αποφασίζει, εγκλωβίζεται ανάμεσα στους υπόλοιπους επιβάτες. Η κοπέλα αποβιβάζεται και του φωνάζει να συναντηθούν την επόμενη μέρα στο ίδιο μέρος. Ο άνδρας γνέφει θετικά, αλλά όταν το λεωφορείο ξεκινάει, ξεσπάει σε κλάματα. Το λεωφορείο φτάνει στον προορισμό του και ο άνδρας κατευθύνεται προς τις φυλακές Κορυδαλλού.
Ένας άνδρας επιβιβάζεται στο λεωφορείο 807 κρατώντας μια μεγάλη βαλίτσα. Μια νεαρή γυναίκα ανεβαίνει στην ίδια στάση. Κοιτιούνται, ο άνδρας αντιλαμβάνεται το ερωτικό ενδιαφέρον, αλλά διστάζει να την πλησιάσει. Όταν αποφασίζει να την προσεγγίσει, νέοι επιβάτες εισέρχονται, δυσχεραίνοντας την κατάσταση. Οι δυο τους παραμένουν σε απόσταση, ανταλλάσσοντας διστακτικές ματιές. Όταν το λεωφορείο φτάνει στον προορισμό της κοπέλας και εκείνη κατεβαίνει, ο άνδρας δεν καταφέρνει παρά μόνο να βγάλει το κεφάλι του από το παράθυρο. Καθώς το λεωφορείο ξεκινάει, η κοπέλα του φωνάζει να βρεθούνε την επόμενη μέρα στο ίδιο μέρος, την ίδια ώρα. Αυτός μετά από στιγμιαίο δισταγμό, της γνέφει θετικά και το λεωφορείο απομακρύνεται. Πίσω στο λεωφορείο κάθεται σε μια καρέκλα και βουβά βάζει το κλάματα. Όταν πια αποβιβάζεται και αυτός, περπατάει στα στενά δρομάκια της περιοχής, μέχρι που στρίβει σε ένα δρόμο και εμφανίζονται οι φυλακές Κορυδαλλού.
Το σενάριο πραγματεύεται την απώλεια της στιγμής, της ευκαιρίας που συνοδεύει κάθε στιγμή και ορίζει τη μοναδικότητα της. Ο ήδη συναισθηματικά “φυλακισμένος” άνδρας, αρνείται να “αποδράσει” έστω και για λίγο και όταν πλέον το αποφασίζει είναι αργά και τελικά περιορίζεται, “φυλακίζεται” από το πλήθος των επιβατών, που αποτελούν μια μικρογραφία της κοινωνίας που τον περιβάλλει. Παρουσιάζεται αδύναμος να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να δράσει την στιγμή που πρέπει. Η έλλειψη αυτοπεποίθησης είναι χαρακτηριστική. Πως, όμως, μπορεί να έχει αυτοπεποίθηση ένας άνθρωπος με τις ενοχές που το βαρύνουν για την απώλεια της ελευθερίας του. Αν συμπεράνουμε ότι επιστρέφει στη φυλακή μετά από πενθήμερη άδεια, οι ενοχές αυτές ισχυροποιήθηκαν τις τελευταίες μέρες, με την αντίθεση που εκδηλώθηκε ανάμεσα στην κατάσταση εγκλεισμού και την ελευθερία που γνώρισε πρόσκαιρα, συνειδητοποιώντας όμως παράλληλα την αξία της. Μοιάζει λοιπόν αδύναμος να ανταποκριθεί στις επιθυμίες του, έχοντας χάσει την ελπίδα.
Το σενάριο δεν είναι ελεύθερα διαθέσιμο. Αν ενδιαφέρεστε να το διαβάσετε ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σεναριογράφο μέσω της παρακάτω φόρμας.
Ο σεναριογράφος δεν επιθυμεί να σχολιαστεί το σενάριό του. |