Σεμινάρια
2012 - 2013_Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΕΡΑ (η αγωνία του ηθοποιού πριν το “πάμε”) ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ
Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΕΡΑ
(η αγωνία του ηθοποιού πριν το “πάμε”)
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΤΟ Θέατρο των αλλαγών
(με την συνοδεία κλασικών σκηνών και σημαντικών μικρού μήκους ταινιών)
Δηλώσεις συμμετοχής: Τηλ. 210.52.48.25
ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «Η αγωνία του ηθοποιού πριν από το “πάμε”»:
Η λεπτότητα μέσα από την οποία αντιμετωπίζει κανείς τον φακό, είναι μια υπόθεση μαγική και μυστηριώδης αλλά παράλληλα είναι και μια σχέση κατάκτησης, μια σχέση γνώσης, δημιουργημένη και εκπαιδευμένη, εν τέλει, στο αποτέλεσμά της.
Το σεμινάριο στοχεύει στην κατανόηση των ζητημάτων που αφορούν στον τρόπο με τον οποίο ο ηθοποιός προχωρά ήρεμος, ανεπηρέαστος και έτοιμος στην απόδοση του ρόλου του μπροστά στον «αδίστακτο» κινηματογραφικό φακό. Θεωρητική αλλά και πρακτική [ροσέγγιση
ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ - ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ
(Τα παρακάτω αποτελούν τον βασικό καμβά του σεμιναρίου. Αλλαγές γίνονται με την σύνθεση της ομάδας και των λεπτομερειών του προγράμματος)
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 1η
Από πού έλκει την καταγωγή του ο κινηματογράφος? Τι κουβαλάει από τις ρίζες του και με ποιόν τρόπο διαφοροποιείται από το παρελθόν και βεβαίως μέσα στο πέρασμα του χρόνου? Τι διαφορές προκύπτουν από την «μητέρα» θεατρική πράξη? Πώς εισβάλει και καθορίζει το ερμηνευτικό αποτέλεσμα ο χώρος, το σκηνικό, το κοστούμι, το μακιγιάζ, η κίνηση? Πώς τα τεχνολογικά μέσα άλλαξαν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύουμε ένα ρόλο? Ξέρουμε να διαβάζουμε ένα σενάριο?
*Προβολή μικρής σκηνής από το ελληνικό ή το παγκόσμιο σινεμά
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 2η
*Προβολή κλασικών ερμηνειών (διάσημες σκηνές) από το παγκόσμιο σινεμά, συζήτηση, ανάλυση
*Άσκηση: Διαβάζω ένα σενάριο. Επιλέγω να συμμετέχω.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 3η
Τελικά η καλή ερμηνεία είναι μία? Ο χώρος?, ο χρόνος?, ο τρόπος?, η κατάσταση?, η παιδεία? ή ο ρόλος αυτός καθ΄ εαυτός ορίζουν την ερμηνεία? Τι σημαίνει ερμηνεία? Τι σημαίνει υποκειμενικός τρόπος του ερμηνεύειν? Ερμηνεύει ο σκηνοθέτης ή ο ηθοποιός? Η ερμηνευτική στιγμή. Η σαγήνη και η υποβολή. Ο μάστορας σκηνοθέτης. Οι σχέση/εις σκηνοθέτη ηθοποιού. Οι σχέση/εις ηθοποιού με ηθοποιό. Ο χαρακτήρας (μας) μέσα στο πλάνο. Η γνωριμία (μας) μαζί του. Ενδιαφέροντες και αδιάφοροι χαρακτήρες. Διαλογισμός πάνω στην φράση «είναι σα να ξέρω χρόνια».
*Προβολή μικρής σκηνής από το ελληνικό ή το παγκόσμιο σινεμά. Επιλογή μιας σκηνής μικρής για υλοποίηση.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 4η
Το ταλέντο και μια άποψη γι αυτό?
*Προβολή κλασικών ερμηνειών (διάσημες σκηνές) από το ελληνικό σινεμά, συζήτηση, ανάλυση
*Άσκηση: Διαβάζω ένα ρόλο. Επιλέγω σημείο αναφοράς. Γεμίζω άγχος. Τράκ.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 5η
Θεατρικό παίξιμο, τηλεοπτικό παίξιμο, κινηματογραφικό παίξιμο,. Τι είναι αυτά που τα κάνει να ξεχωρίζουν και πώς μπορεί ο ηθοποιός αλλά και ο σκηνοθέτης να προσεγγίσουν σωστά τις επιλογές τους? Ο κινηματογράφος ως μέσον για την κατάκτηση της στιγμής. ”Ο ιδανικός θεατής”. Τα πλάνα και πώς τα αντιλαμβανόμαστε σαν θεατές αλλά και σαν ερμηνευτές. Το ντεκουπάζ και η συνεργασία με τον σκηνοθέτη.
*Προβολή μικρού μήκους ταινίας, συζήτηση, ανάλυση. Ο ρόλος σε συμπύκνωση. Με κάτι λέω τα πάντα.
*Άσκηση: Κάνω πρόβα τον ρόλο. Τον συζητώ. Τον κατακτώ.
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 6η
Η θεατρική πράξη και οι πρόβες.
Η κινηματογραφική γραφή και οι πρόβες.
Το ενιαίο του συνόλου.
Η ασυνέχεια του κειμένου.
Η σχέση με τους θεατές και η σχέση με το συνεργείο.
Η αισθαντικότητα και η ψυχρή συνεργασία.
Ο φακός, Το σώμα, Τα φώτα, Το μικρόφωνο, Τα μηχανήματα, Το φιλμ,
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 7η
* Προβολή μικρού μήκους ταινίας, συζήτηση, ανάλυση. Ο ρόλος και η τόλμη. Τολμώ και κερδίζω τα πάντα.
* Άσκηση: Υπάρχω στον χώρο του πλατό – υπάρχω στον κόσμο του σινεμά. Η ψυχολογία μου, η ψυχολογία τους, η ψυχολογία σας. Παίζω μπροστά στην κάμερα, στη φασαρία, με κόσμο, ελέγχομαι, μιλάω, κινούμαι, αισθάνομαι, ζω. Λήψη πρώτη
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 8η
Η αντίληψη του ηθοποιού, ο ψυχισμός του, το συναίσθημα, το τρακ που καιροφυλακτεί, τα εκφραστικά του μέσα, η φωνή, το σώμα του η ψυχή του. Πάτησα στο σανίδι – βούτηξα στο πίξελ.
*Προβολή μικρού μήκους ταινίας, συζήτηση, ανάλυση. Δεν υπάρχουν εύκολοι και δύσκολοι ρόλοι .
*Άσκηση: Με βασανίζει η ατάκα. Κινδυνεύω να την σκοτώσω. Λήψη δεύτερη
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 9η
Η γοητεία στο θεατρικό σανίδι και η γοητεία στο κινηματογραφικό πλάνο. Το στιγμιαίο και το διαχρονικό. Η κινηματογραφική ερμηνεία στο σύνολό της
*Άσκηση: Με βασανίζει η ατάκα. Κινδυνεύω να την σκοτώσω. Λήψη δεύτερη
ΣΥΝΕΔΡΙΑ 10η
*Προβολή των πλάνων των συμμετεχόντων, συζήτηση, ανάλυση. Ο εγκλωβισμός στην αιωνιότητα και η σημασία του να είσαι καλός.
Σχόλια
Βιογραφικό
Κυριάκος Χατζημιχαηλίδης
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1963.ΣΠΟΥΔΕΣ
Από τις εισαγωγικές στα Α.Ε.Ι. πέτυχε στα Τ.Ε.Ι. Λάρισας στο τμήμα Τεχνολόγων Γεωπονίας όπου και φοίτησε ένα έτος. Από την δεύτερη δοκιμασία, πέτυχε την εισαγωγή του στο τμήμα Παρασκευαστών Μικροβιολόγων των Τ.Ε.Ι Αθηνών. Αποφοίτησε μετά από τρία έτη. Το 1985 αρχίζει η φοίτηση του στη σχολή Σκηνοθεσίας Κιν/φου της Ευγενίας Χατζίκου. Αποφοίτησε το 1990. Το 1990 πέτυχε την εισαγωγή του στη Δραματική σχολή του Γ. Θεοδοσιάδη.ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ- Παρακολούθησε σεμινάρια για το σύστημα υποκριτικής Στανισλάβσκι στην Ελληνοαμερικανική Ένωση.
- Σεμινάρια Φωτογραφίας στην παραπάνω σχολή καθώς και σεμινάρια σεναρίου.
- Σεμινάρια πληροφορικής και computer. Γνώση υπολογιστή Άριστη.
- Απο το 2003 παραδίδει σεμινάρια παραγωγής, σεναρίου, σκηνοθεσίας και διδασκαλίας ηθοποιών.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ- Παρασκευαστής Μικροβιολόγος στο Νοσοκομείο Αλεξάνδρα.
- Βοηθός σκηνοθέτη σε ταινίες video, με τον σκηνοθέτη Κώστα Καραγιάννη. (Λεωνόρα, κ.α)
- Βοηθός σκηνοθέτη σε διαφημιστικά της εταιρείας Αρώνης.
- Σκηνοθέτησε παιδικές εκπομπές για τη τηλεόραση.
- Βοηθός σκηνοθέτη σε ντοκιμαντέρ (μουσικά- εκπαιδευτικά) για την Κρατική τηλεόραση. (Οι γυναίκες στην αρχαία τραγωδία σκ. Χρήστος Ακρίδας, Χάρις Αλεξίου κλπ.)
- Στην μεγάλου μήκους ταινία "ΗΝΙΟΧΟΣ" του Αλέξη Δαμιανού βασικός συνεργάτης του σκηνοθέτη.
- Στην μεγάλου μήκους ταινία «Η ΕΠΙΘΕΣΗ» του Πάνου Κούτρα Διεύθυνση παραγωγής.
- Το 1998 κάνει την Διεύθυνση παραγωγής στο σήριαλ του Κώστα Κουτσομύτη «Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΘΥΜΟΣ» σε σενάριο της Ντόρας Γιαννακοπούλου για το Mega Chanell
- Το καλοκαίρι του 1991 δουλεύει ως ηθοποιός στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Χανίων, στην παράσταση «ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ» σκηνοθεσία Τηλέμαχου Μοδατσάκη.
- Την περίοδο 1992-1993 δουλεύει με το Θέατρο ΣΤΟΑ στο έργο του Φ. Γκ. Λόρκα "ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ" σκηνοθεσία Θανάση Παπαγεωργίου ερμηνεύοντας το ρόλο του Γαμπρού.
- Έχει πάρει μέρος σαν ηθοποιός σε ταινίες των:
- Πάνου Γλυκοφρύδη, Σταμάτη Τσαρουχά, Λάγιας Γιούργου, Νίκου Κούνδουρου.
- Επίσης συμμετοχές σε σήριαλ για την T.V. καθώς και Σπηκάζ και Ντουμπλάζ σε αρκετές σειρές και ταινίες.
Δούλεψε περνώντας απ’ όλα τα στάδια, σε πάρα πολλές ταινίες μικρού μήκους. Δ/ντης παραγωγής και παραγωγός σε ταινίες μικρού μήκους (οι περισσότερες του Ε.Κ.Κ και της ΕΤ1), ενδεικτικά οι κυριότερες:- «Νυμφίος» σκ. Αχ. Κυριακίδης / EKK
- «Jazz», σκ. Αχ. Κυριακίδης / EKK
- «Καφές», σκ. Αχ. Κυριακίδης / FOSS
- «Η Αλληλουχία των Κήπων» σκ. Αχ. Κυριακίδης / FOSS
- «Χτες το απόγευμα» σκ. Ελ. Χρονοπούλου / EKK
- «Tricolore» σκ. Ηλίας Δημητρίου / Σ.Ε.Κ. ΚΥΠΡΟΥ / ΕΚΚ
- «Merry Kitsmash» σκ. Ηλίας Δημητρίου / ΕΡΤ / PORTOLANOS FILMS /
- «Κοιμάσαι παππού;» σκ. Άρης Μπαφαλούκας / ΕΡΤ / ΦΑΝΤΑΣΙΑ
- «Ο Μικρός Ινδιάνος» σκ. Σταύρος Στάγκος / ΕΚΚ / ΕΡΤ / t-shOrt
- «Χάρτινοι Αετοί» σκ. Στρατούλα Θεοδωράτου / ΕΡΤ / t-shOrt
- «Τι κολυμπάει και γελάει» σκ. Εμμανουέλα Φραγκιαδάκη / ΕΡΤ / t-shOrt
- «Ο Χορός της Αλογόμυγας» Οργάνωση παραγωγής, μικρού μήκους του Χάρη Βαφειάδη.
- «Φευγαλέα χαμόγελα» σκ. Δημήτρης Κανελλόπουλος / ΕΚΚ - ΕΡΤ / t-shOrt
- «Ο τελευταίος Φακίρης» σκ. Μπάμπης Μακρίδης. / ΕΚΚ / t-shOrt
- *«Αποχαιρετώντας» σκ. Ρηνιώ Δραγασάκη. / ΕΡΤ / t-shOrt*«Η μέρα μετά» σκ. Χάρης Σταθόπουλος. / t-shOrt Ανεξάρτητη παραγωγή
- «Brainstorm» σκ. Φώτης Σκουρλέτης. / t-shOrt Ανεξάρτητη παραγωγή
…έχει συνεργαστεί σε διάφορους τομείς με δεκάδες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους.1996 – 1999 Μέλος, Γεν. Γραμματέας και Πρόεδρος του Δ.Σ του σωματείου «μικρό» φορέα για την προώθηση της ταινίας μικρού μήκους.ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΕΣ:- 1990: Η Πρώτη του ταινία μικρού μήκους με την οποία και αποφοίτησε έχει τον τίτλο "ΠΡΟΔΟΣΙΑ" και είναι διάρκειας 12'. Είχε συμμετοχές σε Ελληνικά και ξένα Φεστιβάλ.
- 1995: Ακολούθησε το «ΑLIMENTARE» συνσκηνοθεσία με τον Παύλο Μαυρικίδη.
- 1996: Η τρίτη του ταινία μικρού μήκους έχει τον τίτλο «ΤΟΥ ΧΑΡΟΥ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ» και πραγματοποιήθηκε με συμπαραγωγή του ΕΚΚ και της FASMA ΕΠΕ το 1996. Συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ της Δράμας. Πήρε κρατικό βραβείο 1996. Συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα των φεστιβάλ α) «Message to man» της Αγίας Πετρούπολης β) «Dakino» του Βουκουρεστίου και γ) στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ της Βομβάης. Η ταινία κυκλοφόρησε σε CD ROM από την εταιρεία hitch Hik παίρνοντας την πρωτιά μιας και είναι η πρώτη ολοκληρωμένη ταινία που βγήκε σε CD ROM. Ταυτόχρονα το CD ROM είναι και CD PLAYER με την μουσική της ταινίας από τον Αντώνη Λιβιεράτο.
- 1997: Δεκέμβριος. Συμμετέχει με το Video «Οδός Παναγή Τσαλδάρη», στην έκθεση για την Οδό Πειραιώς. Η μουσική του Video από τον Αντώνη Λιβιεράτο κυκλοφόρησε σε CD από το περιοδικό ΠΟΠ & ΡΟΚ τον Οκτώβριο του 1998.
- 1998 Video clip: Βασίλη Βασιλόπουλου «ΩΡΑΙΟΣ ΚΑΙΡΟΣ» εταιρεία FM Records
- 1999 Video clip: Αντώνη Λιβιεράτου «ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ» εταιρεία Hitch – Hyke.
- 2000, σκηνοθετεί σε Video τα ποιήματα του Ivan Goll, για την παράσταση «ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» στο θέατρο των καιρών (Θεατρική σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη). Το Video αυτό βραβεύεται το 2000, στο φεστιβάλ ψηφιακού ντοκιμαντέρ που διοργανώνει το Media Desk. Το Video προβάλλεται στο φεστιβάλ της Καλαμάτας στο οποίο και ανακοινώνεται το βραβείο.
- 2001 Σκηνοθετεί το μουσικό θέαμα «Η ΒΑΛΙΤΣΑ» του Κώστα Ζαχαράκη για τον χώρο τέχνης «Αλεκτον» και το «HOUSE OF ART».
- 2001: Σκηνοθετεί την τέταρτη ταινία του μικρού μήκους με τίτλο «ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΔΕΝ ΚΛΑΙΝΕ» παραγωγής Ε.Κ.Κ, ΕΡΤ, και t-shOrt.
- 2003: Σκηνοθετεί την πέμπτη ταινία του μικρού μήκους με τίτλο «ΥΣΤΑΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ» παραγωγής ΕΡΤ, και t-shOrt.
- 2008: Σκηνοθετεί το θεατρικό έργο των Νίκου Τσιφόρου-Πολύβιου Βασιλειάδη "Η Κυρία του Κυρίου", που παρουσιάστηκε από την θεατρική ομάδα του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Νέου Ψυχικού "Επί σκηνής".
- Έχει την καλλιτεχνική επιμέλεια του πρώτου DVD με τη συλλογή ελληνικών κλασσικών ταινιών μήκους "Χρυσή Ταινιοθήκη 1".
- 2009: Σκηνοθετεί το θεατρικό έργο του Στέφανου Κακαβούλη "Κύναστον", που παρουσιάστηκε στο Studio Μαυρομιχάλη.
Παραδίδει σεμινάρια σεναρίου, σκηνοθεσίας, υποκριτικής ηθοποιών στο φακό, και παραγωγής ταινίας.t-shOrtΤον Δεκέμβριο του 2000 ίδρυσε την Αστική Μη κερδοσκοπική Εταιρεία t-shOrt με αντικείμενο δραστηριοτήτων την ταινία μικρού μήκους και τα «μικρά» καλλιτεχνικά δρώμενα....Πληροφοριακά στοιχεία για την εταιρεία, λεπτομέρειες και photo μπορείτε να δείτε στο site:www.t-short.grΤην περίοδο αυτή ετοιμάζει το σενάριο για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του καθώς και την παραγωγή 4 ταινιών μικρού μήκους, μία από τις οποίες είναι και δική του σκηνοθεσία.